سخت‌افزار

فناوری اطلاعات

February 12, 2015
22:01 پنجشنبه، 23ام بهمنماه 1393
کد خبر: 67407

صفحه ‌کلیدی با هشت کلید فوق‌ هوشمند

محققان آمریکایی صفحه کلیدی دارای هشت کلید فوق‌‌هوشمند طراحی کرده‌اند که از قابلیت یادگیری شیوه تایپ کردن کاربر برخوردار است. 
صفحه کلید هوشمند TextBlade که برای تلفن همراه و تبلت طراحی شده، متشکل از سه بخش مجزا است که توسط آهنربا به یکدیگر متصل می‌شوند؛ هدف از این طراحی، امکان جابه‌جایی راحت این صفحه کلید 42 گرمی عنوان شده است. این صفحه کلید با هشت کلید فوق‌ هوشمند دارای 26 حرف الفبای انگلیسی، اعداد و علائم نقطه‌گذاری است؛ اندازه صفحه کلید پس از اتصال سه بخش مختلف 104mm x 30.6mm x 11.3mm است. یکی از قابلیت‌های متمایز صفحه‌کلید TextBlade در مقایسه با سایر نمونه‌ها، ارائه برنامه نرم‌افزاری اختصاصی جهت تشخیص هوشمند و پیش‌بینی کلمه‌های مورد نظر کاربر است؛ این برنامه همچنین امکان استفاده از صفحه کلید برای تایپ کردن به زبان‌های اروپایی مانند فرانسوی، آلمانی، اسپانیایی و زبان‌های آسیایی مانند چینی، ژاپنی و کره‌ای را فراهم می‌کند.
صفحه کلید هوشمند از طریق بلوتوث به تلفن همراه یا تبلت دارای سیستم‌عامل iOS یا اندروید متصل می‌شود؛ عمر باتری آن نیز حدود یک ماه است. شرکت WayTools از ماه مارس آینده این محصول را با قیمت 99 دلار به بازار عرضه خواهد کرد.
 
 
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.