امنیت

فناوری اطلاعات

February 12, 2015
23:23 پنجشنبه، 23ام بهمنماه 1393
کد خبر: 67414

ادعای شرکت آمریکایی علیه هکرهای ایرانی

iran internet user 4.jpg

حمله سایبری کره شمالی به شرکت سونی می‌تواند به الگویی برای موج جدید حملات سایبری تبدیل شود که درگیری‌های بین‌المللی می‌تواند به آن دامن بزند.
 
شرکت CrowdStrike که درزمینه جمع‌آوری اطلاعات از هکرهای دولتی فعالیت دارد، گزارشی را درباره فراوانی تهدید‌های سایبری در گوشه و کنار جهان منتشر کرده‌است که از  هکرهای دولتی گرفته تا هکرهای اقتصادی و هکتیویست‌ها را شامل می‌شود.
 
یکی از اصلی‌ترین اهداف این شرکت، گروهی چینی به نام دیپ پاندا است که مقامات آمریکایی معتقدند در سرقت سایبری اطلاعات پزشکی 80 میلیون مشتری شرکتی به نام Anthem دست داشته‌است.
 
این شرکت در گزارش خود ادعا می‌کند هکر‌های ایرانی نیز فعالیت‌هایی را آغاز کرده‌اند و احتمالا درحال آماده‌سازی خود برای آغاز حملات سایبری علیه غرب هستند. به ادعای این شرکت، یکی از انگیزه‌های هکرهای ایرانی برای آغاز حملات سایبری به آمریکا، سخنان اخیر اوباما درباره ادامه تحریم‌های اقتصادی علیه ایران و همچنین نامشخص بودن نتیجه مذاکرات هسته‌ای است تا به این شکل به آمریکا و متحدان اروپایی‌اش فشار وارد آورد.
 
این شرکت ادعا دارد دیگر درگیری‌های بین‌المللی از قبیل درگیری‌های اوکراین و مبارزه علیه داعش می‌توانند به آغاز موج جدیدی از حملات سایبری در جهان دامن بزند. به گفته این شرکت با موضع‌گیری آمریکا علیه شورشیان حامی روسیه در اوکراین، هکرهای روس که از پیچیده‌ترین هکرهای جهان به شمار می‌روند، ممکن است فعالیت‌های خرابکارانه‌ای را علیه آمریکا و غرب آغاز کنند.
 
براساس این گزارش، هکرهای روس از توانایی نفوذ به هر شبکه‌ای برخوردارند، اما همواره ترجیح می‌دهند حمله‌ای خرابکارانه، مشابه آنچه کره شمالی علیه شرکت سونی انجام داد را اجرا کنند که می‌تواند واکنش‌های نظامی در پی داشته باشد.
 
نبرد میان داعش و دولت سوریه نیز هم‌اکنون باعث شده تا ارتش سایبری سوریه فعالیت‌های خود را آغاز کند و در کنار آن، داعش نیز درحال قدرت بخشیدن به توانایی‌های سایبری خود هستند. نشانه‌های این آمادگی را آمریکا در ماه ژانویه مشاهده کرد: گروهی به نام خلیفه‌گری سایبری حساب کاربری فرماندهی ارتش آمریکا را در توئیتر و یوتیوب را هک کرد.
 
این شرکت ادعا می‌کند حمله کره شمالی به شرکت سونی، به الگویی برای هکرهای دولتی تبدیل شده‌است، نه به خاطر پیچیدگی‌های تکنیکی‌اش، بلکه به خاطر واکنش‌هایی که در پی آن در جهان ایجاد شد. این حمله به شدت مورد توجه و پوشش رسانه‌ها قرار گرفت و تصمیم سونی را برای اکران عمومی فیلم مصاحبه متزلزل ساخت.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.