تلفن همراه

گوشی

February 13, 2015
13:03 جمعه، 24ام بهمنماه 1393
کد خبر: 67436

معرفی یک ویژگی دیگر از امکانات آیفون

هر یک از کاربران تلفن همراه برای اطلاع از دریافت نوتیفیکیشن‌ها در گوشی خود یک روش را شخصی‌سازی می‌کنند.
شاید یک کاربر ترجیح دهد هنگام دریافت تماس یا پیام، یک موزیک را با بالاترین صدا بشوند و کاربر دیگری همیشه گوشی را روی حالت بی صدا بگذارد.
 
خوشبختانه گوشیهای هوشمند مدرن گزینه‌های مختلفی را برای نحوه اطلاع از دریافت نوتیفیکیشن‌ها دارند. اما در گوشی‌های آیفون گزینه متفاوتی وجود دارد که ممکن است کاربران از آن مطلع نباشند.
 
بیشتر کاربران از سه گزینه معمول دریافت نوتیفیکیشن‌ها شامل زنگ، حالت بی‌صدا و حالت لرزاننده یا ترکیبی از این سه اطلاع دارند اما یک گزینه اضافی دیگر برای فعال کردن چراغ ال ای دی در پشت گوشی هنگام دریافت یک نوتیفیکیشن وجود دارد.
 
ممکن است این خبر برای برخی از کاربران آیفون قدیمی باشد، اما یک روش منحصر به فرد و خاص برای متمایز کردن گوشی خود از آیفون دیگران در گروه و یا محلی است که تمام گوشی‌ها آیفون باشد. برای این منظور ابتدا به بخش تنظیمات گوشی رفته و در بخش تنظیمات گزینه جنرال را انتخاب کنید.
 
 
 
در بخش جنرال، اطلاعاتی درباره گوشی و کاربری، تنظیمات تاریخ، زمان و صفحه کلید و گزینه‌های ریست گوشی وجود دارد. در بخش جنرال روی گزینه دسترسی‌ها کلیک کنید.
 
سپس در گزینه دسترسی‌ها می‌توانید چراغ ال ای دی گوشی هنگام دریافت نوتیفیکیشن‌ را فعال کنید. بنابراین هنگامیکه این قابلیت فعال باشد، هنگام دریافت نوتیفیکیشن چراغ ال ای دی گوشی شروع به فلش زدن خواهد کرد. این قابلیت در گوشی‌های آیفون 4 به بعد و روی آی اُ اس 5 به بعد وجود دارد.
 
تنظیمات شخصی سازی بیشتری برای این قابلیت وجود ندارد و چراغ ال ای دی گوشی هر زمان که یک نوتیفیکیشن استاندارد نظیر پیام متنی دریافت شود، سه بار چشمک خواهد زد و هر زمان تماس دریافتی وجود داشته باشد به طور ممتد چشمک می‌زند تا زمانیکه که تماس پاسخ داده شود یا تماس گیرنده قطع کند.
 
این قابلیت آیفون محبوبیت زیادی پیدا نکرده و استفاده از آن در محیط‌های کم نور چندان خوشایند نیست.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.