اینترنت و شبکه

فناوری اطلاعات

February 13, 2015
14:50 جمعه، 24ام بهمنماه 1393
کد خبر: 67440

حضور 12 هزار سایت ایرانی در جشنواره و کنفرانس وب موبایل

تعداد شرکت کنندگان در جشنواره وب 50 درصد و تعداد شرکت کنندگان در کنفرانس موبایل ایران 20 درصد نسبت به سال گذشته افزایش یافته است.
مرکز همایش های بین المللی دانشگاه شهید بهشتی از 26 تا 27 بهمن ماه امسال میزبان جشنواره و کنفرانس وب و موبایل با حضور 12 هزار سایت ایرانی در چهار شاخه اصلی و 38 زیر گروه در این حوزه است.
 
شرکت کنندگان دراین جشنواره ضمن ارائه جدیدترین تولیدات و برنامه های خود و تبادل اطلاعات با دیگر شرکت ها، در جریان آخرین یافته ها و پیشرفت های این حوزه قرار می گیرند.
 
در این جشنواره که در نوع خود بزرگترین جشنواره و کنفرانس این حوزه در منطقه خاورمیانه محسوب می شود، بنگاه ها، مراکز علمی و تحقیقاتی، کارشناسان و محقققان، استادان دانشگاه ها و مقامات دولتی،حضور خواهند داشت
 
امسال تعداد شرکت کنندگان در جشنواره وب 50 درصد و تعداد شرکت کنندگان در کنفرانس موبایل ایران 20 درصد نسبت به سال گذشته افزایش یافته است.
 
جشنواره و کنفرانس بزرگ وب و موبایل ایران از سوی کانون کارآفرینی ایران و با هدف تلاش برای تغییر فضای کسب و کار اینترنتی و ترویج و تشویق این فرهنگ، ایجاد شبکه های بومی فعالان، آموزش و افزایش میزان و تنوع سرمایه در دست کارآفرینان برگزار می شود.
 
جشنواره وب ایران با شرکت 50 سایت شروع به کار کرد و پس از 6 سال، حال این تعداد به 8 هزار و 200 سایت و در 5 بخش اصلی افزایش یافته است.
 
در این جشنواره، سایت های برتر از سوی داوران، انتخاب و معرفی خواهد شد. انتخاب برگزیدگان جشنواره وب، امسال توسط 100 داور به صورت آنلاین صورت می گیرد.
 
بخش های جشنواره وب امسال شامل؛ کسب و کارها، اطلاع رسانی، صنایع مرتبط و استاتاپ ها (شرکت های اینترنتی با سابقه کمتر از 2 سال) است و ملاک های داوری این سایت ها محتوا، طراحی دیداری، کارکرد، تعامل کاربر با سایت و تجربه کلی استفاده کاربر از سایت تعریف شده اند که آخرین اطلاعات وب و تجارت آنلاین را در اختیار مخاطبان قرار می دهند
 
در بخش تلفن همراه نیز بیش از 1300 اپلیکیشن فارسی حضور خواهند داشت. در این بخش 989 اپلیکیشن در پلتفرم اندروید، 82 اپلیکیشن در پلتفرم آی او اس و 37 اپلیکیشن در پلتفرم ویندوزفون شرکت دارند.
 
البته باید به این نکته اشاره کرد که صنعت نرم افزارهای تلفن همراه در ایران هنوز صنعت نوپایی است و با توجه به استعداد نرم افزار نویسان ایرانی در زمینه وب این انتظار می رود که این صنعت نیز به مانند وب سایت های ایرانی به سطح بالا و میانگین جهانی برسد.
 
زبان فارسی سومین زبان اینترنت در زمینه تولید محتوا در جهان است و سایت های ایرانی هم در این زمینه بسیار موفق عمل کرده اند اما سهم کسب و کارهای ایرانی در قیاس با جهان، حتی کشورهای مشابه و خاورمیانه بسیار پایین است. بسیاری از کارشناسان بر این نکته تاکید دارند که پتانسیل اقتصادهای مبتنی بر وب در ایران بسیار مطلوب است و طبق آمارهای ارائه شده، کشورمان از نظر درصد رشد کارآفرینی در این حوزه مقام اول را به خود اختصاص داده است.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.