لبه تکنولوژی

February 14, 2015
14:30 شنبه، 25ام بهمنماه 1393
کد خبر: 67479

حقایقی جالب درباره مرد ثروتمند دنیای تکنولوژی

اغلب مردم سه چیز را درباره «بیل گیتس» به‌خوبی می‌دانند: 
او ثروتمندترین فرد آمریکایی و البته دومین فرد ثروتمند دنیا است، او یکی از موسسان یکی از موفق‌ترین شرکت‌های تکنولوژی جهان یعنی مایکروسافت است و در نهایت اینکه او در حال حاضر از طریق بنیاد بیل و ملیندا گیتس فعالیت‌های بشردوستانه مختلفی را انجام می‌دهد. با این حال اما قطعا هنوز چیزهای زیادی درباره گیتس هست که بسیاری از ما نمی‌دانیم. درست به همین دلیل هم مجله بیزینس اینسایدر به‌تازگی اطلاعاتی جالب درباره بیل گیتس منتشر کرده است که می‌تواند برای بسیاری از ما جالب توجه باشد. این اطلاعات را در اینجا می‌توانید بخوانید:
1- بیل گیتس وقتی نوجوان بود در مدرسه
 
 Lakeside Prep اولین برنامه کامپیوتری خودش را روی یک کامپیوتر ساخت شرکت جنرال الکتریک نوشت. این برنامه در واقع نسخه‌ای از بازی tic-tac-toe بود که کاربران می‌توانستند آن را از طریق کامپیوتر بازی کنند. 
2- زمانی که مسوولان مدرسه او متوجه شدند که گیتس به کدنویسی علاقه دارد، اجازه دادند برنامه کامپیوتری مدرسه را برای برنامه‌ریزی کلاس‌های درس دانش‌آموزان بنویسد. او حتی به طرز ماهرانه‌ای برنامه کلاس‌ها را به شکلی که خودش دوست داشت، تغییر داد.
3- درست مانند بسیاری از کارآفرینان موفق حوزه تکنولوژی، بیل گیتس هم از دانشگاه ترک تحصیل کرد. او دانشگاه هاروارد را در سال 1975 ترک کرد تا بتواند تمام وقتش را به شرکت مایکروسافت اختصاص بدهد. 
4- گیتس در سال 1977 و در نیومکزیکو به خاطر رانندگی بدون گواهینامه و عبور از چراغ قرمز دستگیر و جریمه شد.
 
5- او بالاخره در سال 1977 توانست پرواز را کاملا یاد گرفته و هواپیمای اختصاصی خودش را داشته باشد. او این هواپیما را با نام «ولخرجی بزرگ» صدا می‌زد.
6- یکی دیگر از ولخرجی‌های بزرگ بیل گیتس علاوه بر هواپیمای شخصی‌اش، نسخه‌های خطی و دست‌نوشته‌های Codex Leicester لئوناردو داوینچی بود که او در سال 1994 در یک حراجی با قیمت 8/  30 میلیون دلار خرید.
 
7- با وجود ثروت بسیار زیاد، بیل گیتس می‌گوید که هر کدام از فرزندانش تنها 10 میلیون دلار به  ارث می‌برند. این در حالی است که حجم دارایی‌های خالص او در حال حاضر برابر 1/  81 میلیارد دلار است. او در این مورد می‌گوید: «به ارث گذاشتن پول زیاد برای فرزندانش قطعا نمی‌تواند خیرخواهی و حمایت از آنها باشد.»
 
8- بیل گیتس هیچ زبان خارجی را بلد نیست. درست به همین دلیل هم هست که بارها گفته است که این موضوع همیشه بزرگ‌ترین حسرت او در طول زندگی‌اش بوده است.  
9- گیتس از حداکثر امتیاز 1600 برای آزمون ورودی به دانشگاه (SAT مجموعه‌ای از آزمون‌های استاندارد شده برای ورود به دانشگاه‌های آمریکا است)، امتیاز 1590 را به‌دست آورده بود.
10- اگرچه او در حال حاضر بیشتر زمانش را با بنیاد خیریه بیل و ملیندا گیتس صرف می‌کند، اما می‌گوید که همچنان با مایکروسافت از طریق وکیل و نماینده قانونی خودش کار می‌کند که همه چیز را به او یادآوری کرده و کمک می‌کند تا موضوعات مهم را که نیاز به توجه بیشتر دارند، فراموش نکند.
 
11- بیل گیتس می‌گوید که اگر مایکروسافت عملکرد موفقی نداشت، او احتمالا به یک محقق در زمینه هوش مصنوعی تبدیل می‌شد.
12- با این حال و صرف‌نظر از علاقه زیاد گیتس به هوش مصنوعی، اما او می‌گوید که وی در اردوگاهی است که دغدغه‌اش در زمینه هوش فوق‌العاده است؛ اردوگاهی که در آن رهبران قدرتمند و شناخته شده علوم و تکنولوژی مانند استفان هاوکینگ و الون ماسک هم 
حضور دارند.
13- او همچنین علاقه زیادی به گروه‌های موسیقی Weezer و U2 دارد و بارها گفته است که همیشه دوست داشته در یک گروه موسیقی گیتار بزند.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.