بازی

فناوری اطلاعات

February 16, 2015
11:51 دوشنبه، 27ام بهمنماه 1393
کد خبر: 67552

بازی‌های رایانه‌ای به مدرسه‌ می‌روند

دوشنبه هفته گذشته بیستم بهمن ماه وزارت آموزش و پرورش و بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای در جهت هم افزایی تولید، معرفی و استفاده صحیح از بازی‌های رایانه‌ای تفاهم‌نامه امضا کردند.
 
به منظور همسویی و هم افزایی در جهت تولید، معرفی و استفاده صحیح از تولیدات فاخر در زمینه بازی‌های رایانه‌ای در سازمان دانش‌آموزی تفاهم‌نامه‌ای بین معاونت پرورشی و فرهنگی به نمایندگی حمیدرضا کفاش و بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای به نمایندگی ذبیح الله فیض آبادی منعقد شد.
توسعه فرهنگ صحیح استفاده از بازی‌های رایانه‌ای در بین دانش آموزان، هدایت و نظارت بر تولیدات و محصولات بازی‌های یارانه‌‌ای ویژه مدارس، نیازسنجی و آسیب شناسی بازی‌های رایانه‌ای به منظور اتخاذ تصمیمات مدیریتی و توسعه و تبلیغ فرهنگ استفاده از تولیدات ایرانی– اسلامی در بین دانش‌آموزان بخشی از اهداف این تفاهم نامه است.
محورهای فعالیت این تفاهنامه همکاری در جهت نشر و توزیع بازی‌های فاخر ایرانی در مدارس، همکاری و مشارکت در برگزاری مسابقات رایانه‌ای بین مدارس، برپایی نمایشگاه عرضه تولیدات بازی‌های رایانه‌ای در مدارس، ساخت بازی‌های آموزش محور ویژه دانش آموزان و برگزاری دوره‌های آموزشی – توجیهی ویژه مربیان منتخب سراسر کشور است.
همچنین کمیته مشترک به منظور تدوین فعالیت‌های مصوب و پیگری مصوبات مورد توافق طرفین، کمیته‌ای متشکل از مدیران و کارشناسان دو مجموعه حسب نظر معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش و مدیر عامل بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای تشکیل خواهد شد.
  آموزش با بازی‌های رایانه‌ای
حمیدرضا کفاش معاون پرورشی و فرهنگی وزیر آموزش و پرورش در مراسم امضای این تفاهم‌نامه گفت: پیش از امضای تفاهم‌نامه در بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای مذاکراتی و جلسات
 کارشناسی در زمینه راه‌یابی بازی‌های رایانه‌ای مناسب به مدارس برگزار شد. 
وی با بیان اینکه این تفاهم‌نامه با هدف بهره‌مندی  دانش‌آموزان و فرهنگیان از تولیدات داخلی منعقد می‌شود، افزود:  این تفاهم‌نامه از  جهتی ارزشمند است که مصرف کننده آن بیشتر دانش‌آموزان هستند و آموزش و پرورش با بهره گیری از بازی‌های رایانه‌ای که بسیار جذاب است می‌تواند دانش آموزان را  با مفاهیم آموزشی و تربیتی و تربیت بدنی که در بازی‌ها گنجانده شده است آشنا کند و با این روش  توسعه آموزشی و پرورشی اتفاق می‌افتد.
کفاش افزود: سازمان دانش‌آموزی که یک سازمان تازه نفس قوی و دارای شعب متعدد در سطح کشور است می‌تواند در سرعت بخشی  و  عملیاتی شدن این تفاهم‌نامه تاثیر گذار باشد.
  در جست‌وجوی لشگر‌ بازی‌ساز 
همچنین ذبیح‌الله فیض‌آبادی مدیر عامل بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای در این مراسم گفت: بیش‌تر‌ مخاطبان بازی‌های رایانه‌ای دانش آموزان هستند و امضای این تفاهم‌نامه در جهت سالم‌سازی، فرهنگ‌سازی و هدایت دانش‌آموزان به سوی استفاده از محصولات تولید داخلی است.
مدیر عامل بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای  با یادآوری اینکه هر صنعتی نیاز به نیروی انسانی متخصص دارد، توضیح داد:  پایه‌های نیروی انسانی  در همین 12سال آموزش ابتدایی و متوسطه اتفاق می‌افتد. امیدوار هستیم که در بعد آموزش ساخت بازی رایانه‌ای به جهت ایجاد یک لشگر انبوه انسانی برای پشتیبانی از این صنعت بتوانیم با آموزش و پرورش همکاری داشته باشیم. 
فیض‌آبادی به دغدغه‌های فرهنگی آموزش و پرورش پرداخت و گفت: آموزش و پرورش یک نهاد بسیار بزرگ و موثر فرهنگی  است که آینده‌سازان کشور را تربیت می‌کند و  همچنین  شکل‌دهی شخصیت افراد را بر عهده دارد ما امیدوار هستیم که در حوزه بازی‌های رایانه‌ای بتوانیم در جهت فرهنگ‌سازی و تربیت نیروی انسانی با آموزش و پرورش همکاری داشته باشیم.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.