اپراتورها

تلفن همراه

February 16, 2015
11:53 دوشنبه، 27ام بهمنماه 1393
کد خبر: 67553

وزیر ارتباطات: اپراتورهای تلفن همراه اجازه افزایش تعرفه ندارند

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: سیاست وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات بر افزایش تعرفه‌ها نبوده و ما اجازه هیچگونه افزایش تعرفه را به اپراتورهای تلفن همراه نخواهیم داد.
 
محمود واعظی درباره تشعشعات و مضرات امواج دکل‌های مخابراتی گفت: متاسفانه در این زمینه پارادوکس جدی وجود دارد اما آنچه که روشن است ما برای کاهش خطرات ناشی از تشعشعات این وسایل به نصب بی. تی. اس‌های بیشتر و در فواصل کمتری در مناطق مختلف کشور نیاز داریم. واعظی گفت: سیاست دولت توسعه امکانات و زیرساخت‌های ارتباطی در روستاها و مناطق کم برخواردار است که در همین راستا ۸ هزار روستا از امکانات اینترنتی برخوردار شده اند و امیدواریم تا پایان سال ۹۴ تعداد روستاهای مجهز به خدمات اینترنتی را به ۳۰ هزار روستا برسانیم.
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با بیان اینکه برخورداری از امکانات اینترنتی زمینه لازم برای آموزش‌های مجازی را نیز در روستاها فراهم می‌سازد ادامه داد: امیدواریم تا پایان دولت تمامی ‌روستاهای کشور مجهز به اینترنت شوند.
وی همچنین افزود: بر همین اساس روستاهایی که جمعیت آنها از ۲۰ خانوار بیشتر است از امکانات ارتباطی و پست برخوردار بوده و با برنامه ریزی‌های جدیدی که در وزارت انجام شده است این برخوداری از این امکانات به روستاهای بالای ۱۰ خانوار نیز توسعه پیدا می‌کند.
واعظی گفت: از جمله اقدامات دیگری که برای توسعه امکانات در روستاها و مناطق کم برخوردار در دولت پیگیری شده بحث خدمات پستی بوده که تاکنون به ۱۴ هزار روستا خدمات پست بانک ارایه کردیم.
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات همچنین در حاشیه آیین افتتاح پروژه‌های ارتباطات و فناوری اطلاعات خراسان رضوی در جمع خبرنگاران گفت: امروز شاهد راه اندازی مرکز بین المللی فناوری ارتباطات در مشهد هستیم که می‌تواند زمینه مناسبی را جهت پاسخگویی و ارایه خدمات لازم در امور ارتباطی داخل کشور و خارج کشور برای شهروندان مشهدی و نیز سایر استان‌های همجوار فراهم کند. محمود واعظی گفت: از جمله خدمات مهم این مرکز بین المللی در مشهد کاهش مراجعات به شهر تهران از طریق ساماندهی تمامی‌ امور بین‌المللی در این کلانشهر است. وی اضافه کرد: توسعه زیرساخت‌های فناوری اطلاعات و ارتباطات در خراسان رضوی به دلیل وسعت جغرافیایی و جایگاه مذهبی که در کشور دارد از اهمیت بالایی برخوردار است. در همین راستا باید برنامه ریزی‌های گسترده ای در راستای توسعه زیرساخت‌های ارتباطی و اطلاعاتی در این استان انجام شود. وی افزود: بیشترین پروژه‌هایی که امروز به بهره برداری رسید در زمینه‌های تلفن همراه، پهنای باند و افزایش کانال‌های داخلی و خارجی است. امیدواریم بهره برداری از این پروژه‌ها بستر و زیرساخت مناسبی برای تشکیل و آغاز دولت الکترونیک در خراسان رضوی باشد تا مردم بتوانند با راه اندازی دولت الکترونیک به شکل مطلوب تر و صحیح تری نیازهای خود را در حوزه ارتباطی و فناوری‌های آن برطرف کنند. 
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.