امنیت

امینت

February 16, 2015
15:45 دوشنبه، 27ام بهمنماه 1393
کد خبر: 67554

ترفند جدید در کلاهبرداری از طریق فروش شارژ تلفن همراه

مواظب کلاهبردارانی که از طریق فروش شارژ تلفن همراه بصورت کاملا واقعی ولی از طریق اعتبارات افراد دیگر اقدام به کلاهبرداری می کنند باشید. 
 
 
به گزارش آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) از پلیس فتا،رئیس پلیس فتا استان آذربایجان شرقی در تشریح این خبر اظهار داشت :. کلاهبرداران از طریق فروش شارژ تلفن همراه بصورت کاملا واقعی ولی از طریق اعتبارات افراد دیگر اقدام به کلاهبرداری می کنند در این روش فرد با به دست آوردن اطلاعات حساب دیگران و ایجاد رابطه دوستی در شبکه های اجتماعی با افراد دیگر اقدام به فروش شارژ تلفن همراه به نصف قیمت می کنند بدین ترتیب که زمانیکه اطلاعات کارت بانکی و رمز اینترنتی فرد را به دست می آوردند اقدام به فروش شارژ تلفن همراه به افراد مختلف از طریق شبکه های اجتماعی می کنند. 
سرهنگ محمد "قاسملو " تصریح کرد: چندی پیش فردی به هویت معلوم با طرح شکایتی در خصوص اینکه از حساب بانکی وی مبالغی به صورت غیر مجاز برداشت و اقدام به خرید شارژ تلفن همراه نموده اند به این پلیس مراجعه که موضوع در دستور کار کارگاهان اقتصادی این پلیس قرار گرفت. 
این مقام انتظامی افزود : ابتدا در بررسی های اولیه و با مراجعه به سوابق مشخص گردید استفاده کننده از شارژ ها یک نفر می¬باشد لذا برابر دستور مقام  قضایی فرد مورد نظر به این پلیس احضار که در ادامه مشخص گردید نامبرده اقدام به خرید شارژ تلفن همراه از طریق دوستی با فردی در یکی از شبکه های اجتماعی نموده که از این طریق مورد کلاهبرداری شده است . 
وی در ادامه بیان نمود: در بررسی های بیشتر مشخص شد که کلیه برداشت ها و استفاده کننده از شارژها بنام وی ثبت شده است که پس از بررسی در فضای مجازی شبکه های اجتماعی و مهندسی اجنماعی انجام شده فرد اصلی و متخلف شناسایی دستگیر و به مقام  قضایی تحویل داده شد. 
رئیس پلیس فتا آذربایجان شرقی در پایان خاطرنشان کرد : به کلیه ی کاربران اینترنت توصیه میشود جذب تبلیغات مسموم و غیرواقعی برخی از کاربران متخلف در فضای مجازی نشوند که در این صورت از جنبه های مختلف آسیب خواهند دید جهت گریز از این کار بهترین راه حل استفاده از اینترنت و فضای مجازی برای مواقع ضروری و نه صرفاً سرگرمی توصیه میشود و برابر ماده 12 قانون جرائم رایانه ای هر کس به طور غیر مجاز داده های متعلق به دیگری را برباید ، چنانچه عین داده ها در اختیار صاحب آن باشد به جزای نقدی و حبس مقرر قانون و یا هر دو مجازات محکوم خواهد شد.
 
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.