اینترنت و شبکه

فناوری اطلاعات

February 16, 2015
18:46 دوشنبه، 27ام بهمنماه 1393
کد خبر: 67556

سازمان نصر تهران عضو دائمی “شورای راهبری موتورجستجوی بومی” شد

سازمان نصر تهران به عنوان نماینده بخش خصوصی فناوری اطلاعات، در شورای راهبری موتور جستجوی بومی، جایگاه رسمی یافت.
 
به گزارش روابط عمومی سازمان نصر تهران، ناصرعلی سعادت، رئیس این سازمان با اعلام خبر فوق گفت: در نخستین جلسه ای که در شورای راهبری موتور جستجوی بومی حضور یافتم، درخواست تغییر آئین نامه برگزاری این جلسه و ضرورت حضور نماینده سازمان نصر به عنوان متولی بخش خصوصی را ارائه کردم که خوشبختانه مورد توافق حاضران قرار گرفت؛ از این پس نماینده سازمان نصر تهران به عنوان عضو رسمی این شورا در جلسات حضور می یابد.
 
سعادت با اشاره به هدف و وظایف شورای راهبری موتور جستجوی بومی ادامه داد: این شورا به دستور وزیر ارتباطات و با هدف عملیاتی سازی شبکه ملی اطلاعات تشکیل شده و متشکل از نمایندگان پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات، سازمان فناوری اطلاعات ایران، سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی و نمایندگان بخش خصوصی است.
 
سعادت با تاکید برحمایت سازمان نصر تهران از اقدامات دولت درخصوص ایجاد موتور جستجوی بومی افزود: براساس مصوبات شورای راهبری موتور جستجوی بومی، درحال حاضر بیش از170 میلیارد تومان برای حمایت از موتورهای جست‌وجو بودجه پیش‌بینی شده و سازمان نظام صنفی رایانه ای، به عنوان نماینده دائمی بخش خصوصی دراین جلسات، حضور می یابد تا بر حسن تخصیص این بودجه به شرکت های خصوصی فعال پروژه نظارت کند.
 
رئیس سازمان نصر تهران تاکید کرد: خوشبختانه با حمایت مثبت دولت تدبیر و امید از بخش خصوصی و مشارکت مستمر سازمان نصر در این جلسات، تلاش می شود تا بودجه و حمایت های دولت، موجب ایجاد رقابت سالم میان شرکت های خصوصی و در نهایت رشد و توسعه صنعت فناوری اطلاعات در کشور شود.
 
سعادت با ابراز خرسندی از تعامل مستمر دولت با صنف و سازمان نصر ادامه داد:
 
خوشحالیم که حمایت های دولت تدبیر و امید درحد صحبت باقی نمانده و ما در عمل شاهد مشارکت و تعامل دوسویه دولت با بخش خصوصی هستیم.
 
رئیس سازمان نصر تهران با اشاره به ضرورت حمایت از به ثمر رسیدن موتور جستجوی بومی گفت: وقت آن رسیده تا بخش خصوصی به جای کناره گیری، انتقاد و ایراد گرفتن، درکنار دولت و نیات خیر دولت بایستد و با مشارکت در تصمیم سازی و تصمیم گیری های کلان وارد عمل شود؛ چراکه معتقدیم تنها با انتقاد کردن کاری صورت نمی گیرد.
 
سعادت با اشاره به آمادگی سازمان نصر برای حمایت از پروژه های فناوری اطلاعات دولت گفت: سازمان نظام صنفی رایانه ای به واسطه فرصتی که از سوی دولت تدبیر و امید برای مشارکت فراهم شده، از تمام ظرفیت های خود برای حمایت از اشتغال زایی و توسعه کسب و کار و شکوفایی صنعت فناوری اطلاعات استفاده خواهد کرد.
 
او خاطر نشان کرد:امیدواریم این تعامل و همکاری دولت با سازمان به عنوان نماینده قانونی صنف فناوری اطلاعات تداوم یافته و پررنگ تر شود.
 
 
 
 
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.