سیستم‌عامل و نرم‌افزار

فناوری اطلاعات

February 18, 2015
12:57 چهارشنبه، 29ام بهمنماه 1393
کد خبر: 67584

سرمایه‌گذاری یک میلیارد دلاری شرکت IBM در بازار فناوری ذخیره‌سازی تحت نرم‌افزار

شرکت IBM اعلام کرده است یک میلیارد دلار در حوزه فناوری ذخیره‌سازی تحت نرم‌افزار سرمایه‌گذاری خواهد کرد.
شرکت IBM اعلام کرده است در عرض پنج سال آینده یک میلیارد دلار در حوزه فناوری ذخیره‌سازی تحت نرم‌افزار هزینه خواهد کرد. این شرکت همچنین قصد دارد مجموعه‌ای از اپلیکیشن‌ها را که با هدف بهره‌گیری از این فناوری طراحی شده است، روانه بازار کند. این مجموعه که Spectrum Storage نام دارد شامل مجموعه‌ای از اپلیکیشن‌ها است که با هدف مدیریت کارآمد عملیات ذخیره‌سازی داده‌های کسب و کارها طراحی شده است.
 
بر اساس این گزارش، تصمیم شرکت IBM که خود یکی از غول‌های بازار ذخیره‌سازی سنتی داده‌های کسب و کارها است حکایت از آن دارد که پایگاه‌های داده کم‌کم به پایگاه‌های تحت نرم‌افزار تبدیل می‌شوند. این بدان معنا است که سرورها و شبکه‌ها نیز به فناوری‌های تحت نرم‌افزار تبدیل خواهند شد و با کاسته شدن از استیلای سخت‌افزارهای ذخیره‌سازی رفته‌رفته بر اهمیت فروش مجوزها و اشتراک‌های خدمات ذخیره‌سازی افزوده خواهد شد.
 
شرکت‌های دیگری مثل EMC، NetApp و هیتاچی نیز که در زمینه عرضه راهکارها و محصولات ذخیره‌سازی فعالیت می‌کنند در حال فاصله گرفتن از محصولات سخت‌افزاری و روی آوردن به فناوری ذخیره‌سازی تحت نرم‌افزار هستند.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.