باندپهن

باندپهن ثابت

February 18, 2015
17:49 چهارشنبه، 29ام بهمنماه 1393
کد خبر: 67591

مدیریت زنجیره تأمین تضمین کننده ارایه خدمات باکیفیت به مشتری

سرپرست معاونت تدارکات و زنجیره تأمین گفت: خروجی کار حوزه تدارکات و مدیریت زنجیره تأمین، تضمین ارایه به موقع خدمات باکیفیت به مشتری است. 
 
مهندس تهرانی با بیان این مطلب افزود: با ارایه خدمات باکیفیت به مشتری در زمان مناسب و بهینه شدن خدمات، سهم بازار افزایش پیدا می کند.
در خصوص عملکرد و محورهای حوزه تدارکات و زنجیره تأمین، گفت و گویی با مهندس تهرانی، سرپرست معاونت تدارکات و زنجیره تأمین داشتیم که در زیر از نظر شما می گذرد:
 
 
 
• راجع به کم و کیف حوزه تدارکات و زنجیره تأمین توضیح دهید.
 
بعد از خصوصی سازی در مخابرات، بخش تدارکات کمرنگ تر از گذشته شد، با توجه به بررسی های صورت گرفته توسط مدیریت ارشد شرکت لازم شد این بخش به نام حوزه تدارکات و زنجیره تأمین به ساختار شرکت مخابرات ایران اضافه شود. در حال حاضر نیز وظیفه اصلی این حوزه بررسی و کارسازی هزینه های جاری و هزینه های سرمایه گذاری شرکت می باشد.
 
• راجع به هزینه های جاری و هزینه های سرمایه گذاری بیشتر توضیح دهید.
 
هزینه های جاری شامل هزینه های آب ، برق ، گاز و تأمین ملزومات اداری و داخلی ست و هزینه های سرمایه گذاری، که بخش هزینه سرمایه گذاری می تواند برای شرکت، مزیت ایجاد کند، به عنوان یک بازوی قوی، کار تأمین تجهیزات و بررسی فعالیت شرکت های پیمانکار و تأمین کالا و خدمات را انجام می دهد.
 
 
• فرآیند خرید تأمین تجهیزات در حوزه شما چگونه است؟
 
تأمین تجهیزات در شرکت مخابرات ایران، سبقه 50 ساله دارد. در گذشته، مأموریت حوزه تدارکات فقط بررسی و انجام قرارداد بین فروشندگان کالا و تجهیزات و شرکت بود، اما اکنون، با دیدگاه علمی تر، بررسی منطق اقتصادی کالا و تجهیزات و کند وکاو علمی و ایجاد هم افزایی فی مابین شرکت و تأمین کنندگان مربوط به تأمین نیازهای شرکت و با توجه به صرفه و صلاح شرکت است.
 
• شروع کار حوزه کاری تدارکات و زنجیره تأمین از چه زمانی بود؟
 
شروع کار مجدد این حوزه از سال 92 در شرکت ارتباطات ثابت ایران بود، اما با توجه به تصمیم گیری مدیرعامل و هیأت محترم مدیره مبنی بر ادغام آن شرکت در شرکت مخابرات ایران، این حوزه نیز در حال حاضر به ساختار شرکت مخابرات ایران افزوده شد. اکنون نیز با تمهیداتی که در این حوزه انجام شده در حال تعریف علمی و عملی آن هستیم تا با بکارگیری نیروهای متخصص و آموزش آنان، به صورت حرفه ای کار را دنبال کنیم.
 
• نحوه تعامل و همکاری شما با شرکت های مخابرات استانی چگونه است؟
در راستای اجرای پروژه همکدی، کار تأمین نیازهای تجهیزات و کابل را به عهده داشتیم، اکنون نیز با توجه به سیاست های مدیریت قصد داریم کار تأمین تجهیزات را به صورت سیستمی و متمرکز پیاده سازی کنیم تا یک فرآیند سریع و دقیق در این خصوص شکل گیرد. همچنین با مذاکراتی که با وندورها داشتیم بنا ست با مطالعه تمام عوامل "از مواد تا محصول" کاری کنیم که حفظ منافع و رضایتمندی مشترک همواره ایجاد شود.
 
• فرآیند تأمین کالا و تجهیزات از شرکت های خارجی ست یا داخلی؟
 
با توجه به رهنمود مقام معظم رهبری مبنی بر استفاده از توان و کالای داخلی برای حمایت از تولیدکنندگان داخلی، و افزایش اشتغال در کشور از شرکت های داخلی و کالاهای داخلی استفاده می کنیم. مگر در مواردی که به علت عدم تولید در داخل مجبور به تهیه تجهیزات از شرکت های خارجی با رعایت انتقال دانش فنی باشیم.
 
• اساساً مدیریت زنجیره تأمین (SCM) چیست؟
 
زنجیره تأمین، حوزه ای ست که تمام ارکان شرکت و تمام تأمین کنندگان از تهیه مواد اولیه تا خرید و مصرف در آن دخیل هستند. برای حفظ این زنجیره و حفظ منافع تمام بخش ها باید مدیریت دقیقی انجام شود. از اینرو با درنظر گرفتن این زنجیره، نهایتاً آن محصولی که مشتری انتظار دارد باید به او برسد.
 
• آیا حساسیت های بازار کسب و کار را رصد می کنید؟
 
بله، اکنون با توجه به رقبایی که در حوزه ارتباطات و مخابرات داریم، خوب می دانیم که باید خدمات خوب و باکیفیت به مشتری بدهیم. لذا، با همکاری تنگاتنگ با بخش بازاریابی و باتوجه به اصل مشتری مداری، با شناسایی نقاط قوت و قابل بهبود، و بکارگیری دانش و آگاهی روز، همواره منافع تمامی ذینفعان را درنظر بگیریم تا هم شرکتی مقتدر و هم مشتریان وفادار داشته باشیم.
 
• چه برنامه هایی برای سال 94 دارید؟
 
شناسایی تأمین کنندگان عادی و کلیدی از طریق تمامی ابزارها مانند آگهی، سازمان تنظیم مقررات، نمایشگاه ها و خوداظهاری ها ، ارتقاء سطح علمی ،کیفی و نوآوری تأمین کنندگان از راه تشویق و حمایت های لازم، دسته بندی و گروه بندی تأمین کنندگان از بعد نوع کار، نوع فعالیت و درجه بندی آنان و نهایتاً پیاده سازی کامل مدیریت زنجیره تأمین و آموزش تخصصی همکاران
 
• نگاه شما به صنعت ارتباطات در ایران چگونه است؟
 
از آن جایی که به لحاظ گستردگی خدمات ارتباطی و مخابراتی تمام جهان را به یک دهکده جهانی تبدیل کرده و امروزه امور اقتصادی ، اجتماعی، مذهبی و … بر محور ارتباطات و مخابرات استوار است باید برای تأمین ارتباطات زیرساخت های بیشتری ایجاد شود و لازم است دانش و آگاهی این صنعت با آموزش های لازم همواره به روز باشد. همانگونه که زمانی تلفن همراه به عنوان کالای لوکس محسوب می شد اما امروزه یک ابزار لازم برای هر فرد در امور زندگی خود می باشد.
 
• با توجه به نزدیک شدن به پایان سال، چه پیامی به کارکنان دارید؟
 
کارکنان متعهد، اساس موفقیت های هر سازمان هستند، لذا با توجه به این نقش باید تلاش کنیم با نگاه دقیق به بازار و حساسیت های زمان خود در موفقیت شرکت مؤثر و مفید باشیم
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.