تجارت الکترونیک

فناوری اطلاعات

February 18, 2015
19:42 چهارشنبه، 29ام بهمنماه 1393
کد خبر: 67602

پولی برای پرداخت جوایز صادراتی در کار نیست

رییس اتاق تهران درباره جلسه ویژه صادرکنندگان با ۵ عضو کابینه با بیان اینکه دولت هیچ منابعی را برای پرداخت جوایز صادراتی در سال ۹۳ در اختیار ندارد، گفت: در بودجه سال ۹۴ هم هیچ منابعی برای پرداخت جوایز صادارتی پیش بینی نشده است.
 
اسدالله عسگراولادی در رابطه با جلسه صادرکنندگان با وزرای اقتصاد، صنعت و امور خارجه، رییس کل بانک مرکزی و معاون اول رییس جمهور با اعلام اینکه این جلسه بیشتر هم اندیشی صادرکنندگان با مسوولان بود، گفت: در بودجه سال 94 هیچ منابعی برای پرداخت جوایز صادارتی پیش بینی نشده است به همین منظور در این جلسه پیشنهادات خود را برای جوایز صادراتی برای سال 95 اعلام کردیم.
وی با بیان اینکه برخلاف وعده مسوولان در پرداخت جوایز صادراتی در سال 93 باید بگویم دولت هیچ منابعی را برای پرداخت این جوایز در اختیار ندارد، افزود: البته در کنار این موضوع صادرکنندگان برای انتقال پول خود نیز با مشکلاتی همراه هستند که قرار شد بانک مرکزی 4 بانک خود را که مشمول تحریم‌های بین المللی نیستند، به صادرکنندگان برای انتقال پول معرفی کند.
این عضو اتاق بازرگانی ایران با تاکید بر اینکه به اعتقاد من احتمال انتقال پول از بانک‌های ایرانی مستقر در اروپا برای صادرکنندگان وجود ندارد، تصریح کرد: هنوز بانک مرکزی نام این بانک‎ها را اعلام نکرده و باید ببینیم صادرکنندگان با چه شرایطی می‎توانند از این بانک‎ها برای انتقال منابع خود استفاده کنند. عسگراولادی اضافه کرد: در خصوص معوقات هم مواردی مطرح شد و در نهایت قرار شد یک کمیته ویژه برای بررسی تخصصی این امر تشکیل شود. وی با تاکید بر اینکه عمده صادرکنندگان خواستار مدیریت نرخ ارز توسط دولت بودند، گفت: نمایندگان دولت هم در این جلسه از تلاش خود برای تثبیت نرخ ارز سخن گفتند که در آینده نزدیک امکان پذیر خواهد شد.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.