اینترنت و شبکه

فناوری اطلاعات

February 21, 2015
23:42 شنبه، 2ام اسفندماه 1393
کد خبر: 67699

گوگل در روسیه به فعالیت تجاری ضدرقابتی متهم شد

رگولاتوری روسیه تحقیقات در مورد عملکرد تجاری گوگل در این کشور را آغاز کرده تا مشخص شود آیا رویه‌های این شرکت ضدرقابتی بوده یا خیر.
رگولاتوری روسیه مدعی است که گوگل از تسلط سیستم عامل اندروید بر بازار سیستم عامل‌های همراه سوءاستفاده کرده و در تلاش است تا برنامه های همراه مرتبط با آن را نیز بر بازار حاکم کند.
تحقیقات از گوگل نتیجه شکایت بزرگترین شرکت اینترنتی روسیه موسوم به Yandex است. این شرکت که خدمات جستجوی اینترنتی هم ارائه می دهد هفته گذشته گوگل را به اقدامات تجاری ضدرقابتی متهم کرد.
 
اگر اقدامات گوگل در روسیه غیرقانونی دانسته شود این شرکت مجبور به تغییر قراردادهای کاری خود در این کشور خواهد شد تا رضایت Yandex و دیگر شرکت های اینترنتی این کشور جلب شود. همچنین احتمال محکوم شدن گوگل به پرداخت جریمه نیز وجود دارد.
 
گوگل پیش از این بر مبنای اتهامات مشابهی از سوی اتحادیه اروپا مورد پیگرد قضایی قرار گرفته است. مقامات گوگل در روسیه می گویند کاربران برای نصب برنامه های مختلف آزاد هستند ولی برخی کاربران گوشی ها و تبلت ها در روسیه می گویند گوگل اجازه نصب برنامه های جستجوگر و نقشه Yandex را بر روی اندروید نمی‌دهد.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.