رگولاتوری

February 22, 2015
8:28 یکشنبه، 3ام اسفندماه 1393
کد خبر: 67707

قائم‌مقام رگولاتوری: رومینگ ملی به رایتل کمک کرد تعهداتش را انجام دهد ولی جریمه‌های رایتل باید گرفته شود

 
قائم‌مقام رگولاتوری گفت: رومینگ ملی کمک کرد تا رایتل تعهداتش را انجام دهد و تمام جریمه‌های این اپراتور قبل از اجرای رومینگ ملی باید گرفته شود.
 
لطف الله سبوحی در گفت‌وگو با تسنیم، درباره جریمه‌های رایتل از محل عدم تعهدات پوششی که زمانی دو هزار میلیارد تومان مطرح شد، اظهار کرد: محدودیت در ارائه خدمات تماس تصویری توسط این اپراتور موجب نوعی تغییر در مدل کسب‌وکاری آن شد و لذا جریمه‌هایی که پیش از ان مطرح شده بود باید تعدیل شود.
وی افزود: دستوری برای پیگیری و محاسبه جریمه‌های اپراتور سوم از محل عدم تحقق مفاد پروانه‌ای آن داشته‌ایم که در سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی در حال انجام است.
قائم‌مقام رگولاتوری در پاسخ به این سوال که لازم‌الاجرا شدن پروانه رایتل همچنان مشخص نیست و و این اپراتور بیش از موعد در نظر گرفته شده در پروانه، انحصاری ماند و از این حیث بهتر نبود به جای اینکه یک شبه پوشش رایتل را با رومینگ ملی سراسری کنیم، ابتدا جریمه‌های تأخیر در ارائه سرویس و عدم اجرای بندهای پروانه‌اش را محاسبه می‌کردیم؟، گفت: بالاخره رومینگ ملی کمک می‌کرد که رایتل تعهداتش را انجام دهد و از جهتی مشکلات اپراتور را هم باید ببینیم.
سبوحی خاطر نشان کرد: قبل از اجرای رومینگ ملی برای رایتل، هر چه جریمه بوده باید گرفته شود؛ بعد از آن هم تعهداتش در قالب رومینگ ملی پذیرفته است.
او درباره اینکه بهترین تصمیم‌ برای اپراتوری که علی‌رغم انحصار چند ساله‌اش باز هم نتوانسته به کلیه تعهداتش پایبند باشد، این روالی است که انجام دادید؟، گفت: از نظر ما چیزی بهتر است که انجام دادیم.
پیش از این نیز رئیس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیـم گفته بود که در پروانه رایتل یکسری تعهدات حاکمیتی و یکسری تعهدات اپراتوری وجود دارد. به دلیل بحث انتشار خدمات چند رسانه‌ای و MMS که در مقطعی مطرح شده بود و بعد از ارائه پروانه به این شرکت شورای عالی انقلاب فرهنگی خدمات ویدئو کال (تماس تصویری) را محدود کرد، مدل کسب‌و‌کار آنها تحت تأثیر قرار گرفت.
وی عنوان کرد: بنابراین باید این نقیصه را هم در کنار پروانه رایتل می‌دیدیم و بعد درباره جریمه‌ها اظهار نظر می‌کردیم. اعدادی میلیاردی که در ارتباط با جریمه عنوان شد بدون در نظر گرفتن این بخش بود.
او افزود: حال باید کار کارشناسی انجام دهیم تا ببینیم چه درصدی از کسب‌و‌کار این اپراتور تحت تأثیر چنین تصمیمی قرار گرفته است.
عمیدیان در ارتباط با اینکه آیا با توجه به این موضوعات رقم جریمه مشخص شده است؟، گفت: باید بعد از اینکه به توافق نهایی رسیدیم مطرح کنیم.
وی خاطر نشان کرد: وزیر ارتباطات تذکر داده است که هر چه سریع‌تر این موضوع بررسی و جریمه‌های این اپراتور مشخص شود.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.