رگولاتوری

February 22, 2015
12:37 یکشنبه، 3ام اسفندماه 1393
کد خبر: 67726

دیدار وزرای ارتباطات ایران و سومالی

وزیر پست و ارتباطات سومالی صبح امروز در قالب سفری به ایران با وزیر ارتباطات کشور دیدار و گفت‌وگو کرد.
 
در دیدار و گفت‌وگوی دوجانبه این دو وزیر موضوعات متعددی در خصوص همکاری‌های دو کشور طرح و بررسی شد.
 
محمود واعظی درباره این نشست اظهار کرد: وزیر پست و ارتباطات سومالی برای شرکت در اجلاس غیرمتعهد‌ها که از سوی وزارت علوم برگزار شده به ایران سفر کرده و در قالب این سفر در خصوص روابط دو جانبه ایران و سومالی بحث و مذاکراتی صورت گرفت.
 
وی همچنین عنوان کرد: با توجه به آنکه دولت سومالی به تازگی آغاز به کار کرده مروری بر روابط سیاسی و اقتصادی دو کشور صورت گرفت و علاوه بر آن اینگونه عنوان شد که با توجه به تجربیات ایران در حوزه‌های مختلف فضایی، ارتباطات و فناوری اطلاعات دو کشور می‌توانند در زمینه‌های مختلف همکاری‌هایی داشته باشند.
 
وزیر ارتباطات ادامه داد: برهمین اساس صحبت‌هایی صورت گرفت تا در زمینه‌ی تبادل اطلاعات و تجربیات مختلف ایران به سومالی تصمیم‌گیری شود. همچنین درباره فعالیت بخش خصوصی در زمینه اجرای پروژه‌های فنی و مهندسی و همچنین صادرات نرم‌افزار و سخت‌افزار اعلام آمادگی شده و رایزنی‌هایی در این خصوص صورت گرفت.
 
وزیر پست و ارتباطات سومالی هم در صحبتی کوتاه اظهار کرد: در تلاش است تا با شناسایی نیازهای کشور خود اقدامات لازم جهت تامین زیرساخت‌های مناسب را انجام دهد.
 
وی بهره‌گیری از شبکه‌های مخابراتی برای تامین امنیت سومالی را از دیگر برنامه‌های خود برشمرد و گفت: با توجه به پیشرفت‌های خوبی که ایران در حوزه‌های مختلف داشته امیدواریم بتوانیم ما هم از این تجربیات بهره‌ بگیریم و در خصوص بازارهای مشترک بین دو کشور نیز اقدامات مناسبی صورت بگیرد.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.