تلفن همراه

سیستم‌عامل

گوشی

February 22, 2015
14:07 یکشنبه، 3ام اسفندماه 1393
کد خبر: 67730

اپل ارائه ورژن‌های بتای عمومی iOS را با ورژن 8.3 آغاز می‌کند

اپل قصد دارد برای اولین بار انتشار نسخه‌های بتای عمومی سیستم عامل iOS را آغاز کند. در اولین قدم ورژن 8.3 مشمول این سیاست قرار خواهد گرفت.
 
سؤالی که به هنگام انتشار نسخه بتای عمومی OS X Yosemite اپل در سال گذشته به وجود آمد این بود که آیا اپل ورژن بتای عمومی سیستم عامل iOS را نیز منتشر خواهد کرد یا خیر. 
 
 
هر ساله تعداد بسیاری از کاربران ورژن های پیش نمایش توسعه دهندگان iOS را بر روی گوشی‌های خود نصب می‌کنند تا از جدیدترین قابلیت‌های این سیستم عامل مطلع شوند.
اپل قصد دارد در ورژن های جدید این سیستم عامل روش انتشار نسخه بتای عمومی را در پیش بگیرد.
 
بر اساس این گزارش، ورژن بتای iOS 8.3 که دارای قابلیت‌هایی چون پشتیبانی از CarPlay به شکل وایرلس، شکلک‌های جدید و لاگین راحت‌تر به حساب‌های گوگل است در اواسط ماه مارس و از طریق برنامه AppleSeed منتشر خواهد شد. 
 
ورژن 8.3 البته تنها مقدمه‌ای برای برنامه بزرگ‌تر اپل برای iOS 9 خواهد بود. گفته می‌شود که اپل ارائه گسترده‌تر ورژن های بتای عمومی را بعد از معرفی iOS 9 در WWDC امسال در نظر گرفته است. هدف اپل از این اقدام، تست هر چه بیشتر این سیستم عامل و ارائه ورژنی قابل قبول‌تر و با خطاهای کمتر است. 
 
با وجود تست یک میلیون نفری Yosemite گفته می‌شود که اپل برای تست iOS 9 تنها 100 هزار کاربر را در نظر گرفته است.
 
اپل در ورژن 9 سیستم عامل iOS بر روی پایداری و رفع خطاهای ورژن 8 تمرکز خواهد داشت. اجرای برنامه تست عمومی می‌تواند یاری‌دهنده اپل در اجرای این سیاست باشد.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.