تلفن همراه

سیستم‌عامل

گوشی

February 22, 2015
14:09 یکشنبه، 3ام اسفندماه 1393
کد خبر: 67731

مایکروسافت با نصب ویندوز 10 بر روی گوشی‌های اعلام‌نشده مقابله می‌کند

مایکروسافت با آپدیت برنامه Windows Insider به مقابله با نصب ویندوز 10 بر روی گوشی های اعلام نشده رفته است.
 
مایکروسافت در قدم اول نسخه پیش نمایش ویندوز 10 گوشی‌های هوشمند را تنها برای 6 گوشی میان‌رده منتشر کرد. صاحبان گوشی‌های بالارده فعلا به این آپدیت دسترسی ندارند و مایکروسافت می‌گوید که در حال رفع مشکلات ویندوز 10 برای این گوشی‌هاست.
 
اما تعدادی از توسعه دهندگان توانستند پس از مدتی با دور زدن این محدودیت، روشی را برای نصب این پیش نمایش بر روی گوشی‌های دیگر نیز پیدا کنند. طبق ادعای این توسعه دهندگان، صاحبان غیر از 6 گوشی اعلام شده می‌توانستند با این روش ویندوز 10 را بر روی دستگاه خود نصب کنند. اما بلافاصله مدیران بخش ویندوز مایکروسافت در توییتر کاربران را از انجام این کار بر حذر داشتند و تأکید کردند که ممکن است گوشی آن‌ها به دنبال این آپدیت از کار بیفتد.
 
علیرغم چنین اخطارهایی، بسیاری از کاربران راه میان‌بر را در پیش گرفتند و این پیش نمایش را با فریب‌دادن گوشی نصب کردند. به دنبال این اتفاق تعدادی از کاربران با حضور در توییتر از خرابی گوشی‌هایشان بعد از نصب این ویندوز خبر دادند.
 
اخیرا و پس از این اتفاقات، مایکروسافت اپلیکیشن Windows Insider را آپدیت کرده تا از فریب دستگاه و نصب ویندوز 10 بر روی گوشی‌های اعلام نشده جلوگیری شود. این خبر به شکل رسمی از سوی مایکروسافت اعلام نشده، اما افراد آشنا به توسعه ویندوز 10 میگویند که آپدیت اخیر این اپلیکیشن تنها به دلیل ممانعت از نصب ویندوز 10 بر روی گوشی‌های اعلام نشده بوده است.
 
مایکروسافت همواره تأکید داشته که ویندوز 10 پیش نمایش برای گوشی‌های هوشمند با باگ‌های زیادی همراه است و از کاربران خواسته که این ویندوز را بر روی گوشی‌های اعلام نشده نصب نکنند.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.