باندپهن

باندپهن ثابت

February 22, 2015
18:33 یکشنبه، 3ام اسفندماه 1393
کد خبر: 67739

ازسرگیری پرونده مرکز تحقیقات مخابرات

خبرهای جدید حکایت از ابلاغ حکم هیات عمومی دیوان عدالت اداری به وزارت ارتباطات برای الحاق مرکز تحقیقات مخابرات ایران به مرکز ملی فضای مجازی دارد.این درحالی بود که شورای‌عالی اداری در 25 اردیبهشت ماه 92 حکم به اداره پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات توسط وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات داده بود؛ این حکم در حالی اعلام شده بود که پیش از این تاریخ، مهدی اخوان بهابادی رئیس وقت مرکز ملی فضای مجازی و دبیر سابق شورای‌عالی فضای مجازی با تغییر نام این پژوهشگاه به پژوهشگاه فضای مجازی، آن را تحت اختیار این مرکز قرار داده بود و پس از اعلام مصوبه شورای‌عالی اداری، مهدی اخوان بهابادی در خصوص این مصوبه شکایت خود را به دیوان عدالت اداری برد.
پس از حکم دیوان عدالت اداری در آذرماه امسال، 15 دی‌ماه سال‌جاری شورای‌عالی اداری بار دیگر مصوبات پیشین خود در ارتباط با مرکز تحقیقات مخابرات را لغو و به‌منظور ایجاد انسجام تشکیلاتی در ساختار دولت اعلام کرد که مرکز تحقیقات مخابرات به عنوان موسسه وابسته به وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات اداره شود؛ حال با گذشت حدود یک ماه و نیم از حکم شورای‌عالی اداری مبنی بر بازگشت مرکز تحقیقات مخابرات به وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، رئیس دیوان عدالت اداری بار دیگر از بررسی مجدد این موضوع خبر داده است.
محمد حسین‌پور، مدیرکل ارتباطات و روابط عمومی مرکز ملی فضای مجازی با اشاره به بررسی تعارض مصوبه اخیر شورای‌عالی اداری با احکام دیوان عدالت اداری در مورد موسسه تحقیقات ارتباطات و فناوری اطلاعات (مرکز تحقیقات مخابرات ایران) گفت: دیوان عدالت اداری نادیده گرفتن حکم آن دیوان مبنی بر الحاق موسسه تحقیقات ارتباطات و فناوری اطلاعات به مرکز ملی فضای مجازی کشور را مورد بررسی قرار داده و پیگیری می‌کند. او تاکید می‌کند موضوع مجددا در دیوان عدالت اداری در حال رسیدگی است، چرا که مصوبه اخیر شورای‌عالی اداری نادیده گرفتن حکم دیوان عدالت اداری است.به گفته وی، مطابق نظر دیوان عدالت اداری پژوهشگاه فضای مجازی، مرکز تحقیقات مخابرات ایران، همچون سابق زیر نظر مرکز ملی فضای مجازی کشور اداره می‌شود.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.