اپراتورها

تلفن همراه

February 24, 2015
8:43 سه شنبه، 5ام اسفندماه 1393
کد خبر: 67779

خیز اپراتورهای مجازی دنیا برای دستیابی به ۳۰۰ میلیون مشترک تا ۲۰۱۷

بازار اپراتورهای مجازی تلفن همراه می‌کوشد تا در پایان سال 2017 به تعداد 300 میلیون مشترک در سرتاسر جهان دست یابد.
راه‌اندازی اپراتورهای مجازی تلفن همراه باعث ایجاد تحول در صنعت مخابرات و ارائه خدمات می‌شود که به دنبال آن تحولات اقتصادی و اجتماعی در کشور نیز رخ خواهند داد. با بررسی‌های صورت گرفته،‌ مشخص شد که ارائه سرویس‌های ارزش افزوده از دیدگاه اقتصادی می‌تواند با سرمایه‌گذاری بیشتری در این بازار همراه باشد و به رونق صنعت مخابرات منتهی شود.
 
بازار اپراتورهای مجازی تلفن همراه می‌کوشد تا در پایان سال 2017 به تعداد 300 میلیون مشترک در سرتاسر جهان دست یابد. از دیدگاه انتشار جغرافیایی، اروپا بزرگترین بازار اپراتورهای مجازی تلفن همراه را دارد و پس از آن ایالات متحده آمریکا قرار می‌گیرد. بعد از این دو، آسیا و اقیانوسیه در رتبه سوم قرار گرفته است.
 
بر اساس گزارش‌های منتشر شده، درآمد حاصل از اپراتورهای مجازی در کشور آلمان، که بیشترین تعداد اپراتور مجازی تلفن همراه را در جهان دارد، مبلغی بالغ بر 186.6 میلیون دلار بوده است. در بین کشورهای منطقه، ترکیه بیشترین تعداد اپراتور مجازی تلفن همراه را دارد. از سوی دیگر، عربستان در سال 2013 مجوز راه‌اندازی 3 اپراتور مجازی تلفن همراه را با هدف ایجاد رقابت، کاهش قیمت‌ها، افزایش کیفیت خدمات و افزایش درآمدهای حاصل از اپراتورهای مجازی، صادر کرده است.
 
بر اساس بررسی‌های صورت گرفته، مشخص شد که شرکت ویرجین در کشورهای مختلف و با همکاری اپراتورهای تلفن همراه آن کشور، اقدام به راه‌اندازی اپراتور مجازی کرده که این کار ضمن ایجاد بازار کاری مناسب، به سودآوری شرکت‌ها و اپراتورها نیز کمک رسانده است.
 
یکی از شناخته‌ شده‌ترین برندها و شرکت‌های فعال در حوزه اپراتورهای مجازی تلفن همراه، ویرجین است. این گروه توانسته کسب و کارهای جدید و موفقی را در حوزه تلفن همراه ایجاد کند. ویرجین بیش از 300 شرکت در سرتاسر جهان ایجاد کرده و 50 هزار نفر را به استخدام خود در آورده است. این شرکت در سال 2011 در حدود 15 میلیون کاربر در سرتاسر جهان داشته است.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.