تلفن همراه

سیستم‌عامل

گوشی

February 25, 2015
9:46 چهارشنبه، 6ام اسفندماه 1393
کد خبر: 67803

تازه‌ترین آمار از دنیای سیستم‌عامل‌های همراه/ 81 درصد بازار در انحصار اندروید

بررسی ها نشان می‌دهد گوگل در سال 2014 کماکان بر بازار سیستم عامل های همراه حاکم بوده است و این تسلط هنوز کمرنگ نشده است.
سیستم عامل اندروید در ماه‌های پایانی سال 2014 توانسته 81.5 درصد از بازار را به خود اختصاص دهد و سیستم عامل iOS اپل با فاصله بسیار در رتبه دوم است. همچنین بر سر کسب جایگاه سوم نیز رقابت گسترده‌ای میان شرکت‌های مختلف در جریان است.
یافته های موسسه تحقیقاتی آی دی سی نشان می‌دهد که علیرغم عرضه مدل جدید گوشی آیفون سهم iOS افزایش نیافته و حتی روند نزولی طی کرده است. به گونه ای که سهم سیستم عامل یاد شده در مجموع در سال 2014 تنها 14.8 درصد بوده است. البته در سه ماهه چهارم سال 2014 این رقم تا حدی افزایش یافته و به 19.7 درصد رسیده است.
 
Android  و iOS در مجموع 96 درصد از بازار سیستم عامل های همراه را در اختیار دارند و ویندوز فون و بلاک بری علیرغم تلاش‌های مایکروسافت و بلاک بری قادر به خودنمایی نبوده‌اند.
 
کارشناسان آی دی سی می گویند ویندوز فون با برتری ضعیفی رتبه سوم را در اختیار دارد و با سیستم عامل های همراه شناخته نشده دیگری مانند فایرفاکس، بلاک بری، Sailfish و … در حال رقابت است.
 
آی دی سی می‌گوید از مجموع 1.3 میلیارد گوشی آندرویدی عرضه شده در جهان یک میلیارد واحد از آنها به فروش رفته‌اند و این در حالی است که اپل توانسته 192 میلیون آیفون به فروش برساند. سهم گوشی های ویندوز فون هم در سال 2014 از 3.3 درصد به 2.7 درصد کاهش یافته و بلاک بری هم که در سال 2013 حدود 1.9 درصد از بازار را کنترل می کرد حالا تنها 0.4 درصد بازار را در اختیار دارد.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.