اپراتورها

تلفن همراه

February 25, 2015
10:57 چهارشنبه، 6ام اسفندماه 1393
کد خبر: 67810

جمع‌آوری دکل مخابراتی در تهران

مشکل آنتن‌دهی تلفن‌همراه در منطقه گیشای تهران با جمع آوری سایت یکی از اپراتورهای تلفن همراه در این منطقه حادتر شد.
اخیرا یکی از سایت های اپراتورهای تلفن همراه در منطقه گیشا (تقاطع خیابان سیزدهم و کسروی) به حکم کمیسیون ماده 100 شهرداری تهران، جمع آوری و تخلیه شد.
 
مشکل آنتن دهی تلفن همراه همواره در منطقه گیشا وجود دارد، شهروندان این منطقه از تهران علیرغم مواجه با مشکلات عدیده آنتن‌دهی اما نسبت به مضرات دکل‌های مخابراتی بر سلامت‌ حساس هستند. به این ترتیب اپراتورها یا موفق به نصب آنتن در این منطقه نمی‌شوند یا در صورت جلب موافقت برخی شهروندان،‌ با شکایت همسایگان مواجه خواهند شد.
 
 
به این ترتیب به دلیل مخالفت شهروندان منطقه گیشا، یکی از اپراتورها اقدام به خرید ملکی مسکونی و نصب سایت در پشت بام آن کرده بود. روز گذشته این سایت جمع‌آوری شد.
 
پیش از این وزیر ارتباطات درباره وضعیت نصب سایت‌ها گفته بود: در حال حاضر برای نصب آنتن تلفن همراه با تناقض مواجه هستیم؛ از یک سو مردم انتظار افزایش کیفیت خدمات را دارند و از سوی دیگر تفکر آسیب‌زا بودن آنتن‌ها وجود دارد. اما اگر اپراتورها نتوانند آنتن نصب کنند امکان توسعه خدمات وجود ندارد.
 
به گفته شهرداری ناحیه سه منطقه 2 تهران، براساس شکایت مردم و با پیگیری شهرداری تهران و مدیریت شرکت مشترک ارتباط شهر، برای سایت هایی که فاقد مجوز حقوقی هستند با دستور دادستان حکم قضایی صادر و در نتیجه این دکل ها جمع‌آوری می‌شود که برای جمع آوری این دکل پیش‌تر سه مرتبه اخطار ابلاغ شده بود اما اپراتورهای مورد نظر در زمینه تهیه مجوز اقدامی انجام نداده بودند.
 
در پیگیری از اپراتور مربوطه، این شرکت اعلام کرد: این مورد از سایت‌‌های بسیار قدیمی اپراتور است و نصب آن پیش از تشکیل شرکت ارتباط مشترک شهر انجام شده است.
 
البته برخی نیز معتقدند کمیسیون ماده 100 شهرداری اصولاً دستور به تخریب اماکنی که خارج از مقررات ساخته شده‌اند یا مسائل مربوط به تراکم را صادر می‌کند و معمولا به چنین مواردی ورود نمی‌کند.
 
در پی جمع آوری این سایت، قطعی ارتباط تلفن همراه در این منطقه بار دیگر حاد شده است.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.