تجارت الکترونیک

2 میلیون شرکت تبلیغاتی در فیس‌بوک فعال هستند

شرکت فیس‌بوک اعلام کرد که در حال حاضر بیش از 2 میلیون شرکت تبلیغاتی فعال در این شبکه اجتماعی مشغول به کار هستند و رشد اصلی در این زمینه در منطقه اروپا، خاورمیانه و آفریقا(EMEA) صورت گرفته است.

 

به گزارش گروه اخبار خارجی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا)، فیس‌بوک توضیح داد تعداد شرکت‌های تبلیغاتی وابسته به آن نسبت به ژوئیه گذشته یک‌سوم افزایش یافته است و در زمان مذکور 1.5 میلیون مرکز تبلیغاتی با آن همکاری می‌کردند.

کسب و کارهای کوچک بیش از دیگر مراکز هزینه‌های تبلیغاتی خود مبتنی بر این شبکه اجتماعی را افزایش داده‌اند و روزانه بین 5 تا 50 دلار در این زمینه هزینه می‌کنند.

«شریل سندبرگ» مدیر عملیاتی فیس‌بوک اظهار داشت که هم‌اکنون بیش از 30 میلیون سازمان کوچک و متوسط(SME) روی این شبکه اجتماعی صفحه شخصی خود را به‌روز می‌کنند.

او گفت: «دسترسی به صاحبان کسب و کارهای کوچک معمولا به سختی انجام می‌شود و آنها در بیشتر موارد وابسته به فناوری نیستند».

لازم به ذکر است که در فصل چهارم سال 2014 میلادی درآمدهای فیس‌بوک با رشد 49 درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل 3.8 میلیارد دلار محاسبه شد و 69 درصد آگهی‌های تبلیغاتی در دستگاه‌های موبایلی به فروش رسید.

در طول دوره زمانی یاد شده 80 درصد سرکت‌های تبلیغاتی فعال در این پلتفورم اجتماعی سعی کردند با انتشار مطالب انگیزاننده کاربران را تحریک کنند.


​​