سخت‌افزار

فناوری‌های پوشیدنی

گجت

لبه تکنولوژی

February 25, 2015
11:23 چهارشنبه، 6ام اسفندماه 1393
کد خبر: 67819

دستبند هوشمند مایکروسافت با صفحه‌کلید مجازی به‌روز شد

نخستین دستبند هوشمند غول نرم‌افزاری جهان که با نام Micosoft Band شناخته می‌شود، قابلیت‌های جدیدی در اختیار گرفته است تا بتواند به نیازهای روز افزون کاربران جهانی پاسخ دهد.

 

به گزارش گروه اخبار خارجی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا)، این محصول که نخستین فناوری پوشیدنی مایکروسافت محسوب میشود، یک به‌روزرسانی اصلی را تجربه کرده است و از مهم‌ترین امکانات جدید آن می‌توان به سیستم مسیریاب برای دوچرخه‌سواران اشاره کرد.

این دستگاه هم‌اکنون می‌تواند فعالیت‌های شما در جریان دوچرخه‌سواری را شناسایی کند و چه فرد در محیط باز با دوچرخه حرکت کند یا به کمک دوچرخه‌های ثابت در محیط بسته فعالیت‌های بدنی خود را انجام دهد، اطلاعات لازم را در اختیار وی می‌گذارد.

این دستبند هوشمند حسگرهای خود از جمله سیستم مانیتورینگ ضربان قلب را تنظیم کرده است تا سطوح مختلف استرس را در افراد تشخیص دهد و حین انجام فعالیت‌های بدنی مختلف این اطلاعات را ثبت کند.

از دیگر قابلیت‌های جدید مربوط به این دستبند می‌توان به صفحه‌کلید مجازی آن اشاره کرد. این دستبند صفحه‌کلید کوچکری را روی نمایشگر مستطیل خود ارایه می‌دهد که قابلیت Word Flow یا Swipe را مانند ویندوز فون 8.1 در اختیار کاربران می‌گذارد.

اگر شما قصد تایپ کردن نداشته باشید، سیستم هوشمند دستبند مایکروسافت پیام‌های صوتی شما را به نوشتار تبدیل می‌کند که البته این قابلیت‌ها در جریان سازگاری دستبند هوشمند با گوشی های ویندوز فونی ارایه می‌شود.

شرکت مایکروسافت همچنین ابزار ویژه‌ای مبتنی بر اینترنت ارایه کرده است که به جای بررسی اطلاعات شما روی دستگاه‌های ویندوزی، اندرویدی یا iOS، به شما امکان می‌دهد روی وب به تمام این اطلاعات دسترسی داشته باشید.

  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.