امنیت

فناوری اطلاعات

February 27, 2015
8:13 جمعه، 8ام اسفندماه 1393
کد خبر: 67848

حریم شخصی، بزرگترین چالش انقلاب سلامت دیجیتال است

«حریم شخصی، یک نیاز در انقلاب سلامتی دیجیتال» این شعار eset در روز حریم شخصی اطلاعات سلامتی بود. کنترل کردن اطلاعات شخصی ما از همچون ریم غذایی، پوشیدنی ها و دی ان ای در فضای مجازی بر حفظ حریم شخصی ما تاثیر گذار است.eset، شرکت جهانی پیشرو و فعال در زمینه امنیت اطلاعات امروز به اهمیت حریم شخصی در سلامت اشاره میکند.
با ظهور تکنولوژی های جدید بزودی شیوه ی کنترل و برخورد با مشکلات سلامت انسان غیر قابل تشخیص میشود. ایست متعهد شده است تا پیامد های حریم خصوصی را در تمامی مراحل انقلاب سلامت انسان مورد بررسی و کاوش قرار دهد.
محقق امنیتی eset، استفن کاب در سخنرانی خود به مناسبت روز امنیت اطلاعات سلامتی انسان در موسسه تکنولوژی جورجیا، اشاره داشت: «دزدی هویت پزشکی هم اکنون یکی از مشکلات میلیاردی در جهان و به ویژه امریکاست که خود میتواند حوادث مرگباری درپی داشته باشد.» او همچنین گفت «تلفن های همراه ای که به شبکه های اینترنتی متصل اند زمینه ی فوق العاده ای برای سلامت و پزشکی از راه دور را ایجاد میکنند که حتی میتوانند نجات دهنده جان افراد باشد اما مشکلات انسانی و تکنیکی برای حفاظت از حریم شخصی افراد و اطلاعات سیستم بسیار زیاد است.»
بر اساس گزارشی که پرشیاسیس منتشر کرده است این روزها پزشکان به هزارویک دلیل حضورشان در بیمارستان ها کمرنگ شده است و در عوض با استفاده از ابزارهای ارتباطی همچون وایبر نبودشان را جبران کرده و جواب آزمایشات، نوار قلبی و وزییت بیماران را از طریق این ابزارها دریافت کرده و برایشان نسخه می پیچند. این روند تا سال ۲۰۲۰ میلادی، کل فرآیند مداوای بیماران و سلامتی انسان را تغییر خواهد داد. مجموعه اطلاعاتی از نوع تغذیه، پوشیدنی ها و دی ان ای ما که بیانگر هویت سلامت ماست در فضای سایبری منتشر می شود که در تصمیم گیری های پزشکی (بعضا مهم) از آنها استفاده خواهد شد. هیچ کس نمیخواهد چنین اطلاعات شخصی به دست افراد نا مناسب بیفتد.
گفتنی است کنفرانس حریم شخصی اطلاعات سلامت که میزبان آن اتحادیه بین المللی امنیت سایبری (NCSA) است به کاوش آینده حریم افراد در اطلاعات جسمی شان و مسیر تکنولوژی های جدید و تغییر دهنده ی آینده ی این صنعت میپردازد. اعضا اتحادیه در مورد چالش پیش رو برای ایجاد تکنولوژی ها و اختراعات جدید در زمینه سلامت انسان با حفظ حریم خصوصی افراد و امنیت داده ای بحث میکنند.
لازم به ذکر است روز حریم شخصی اطلاعات تلاشی بین المللی برای احترام به حریم افراد در اینترنت است. این روز نخستین بار در ۲۸ ژانویه سال ۱۹۸۱ با امضا قرار داد ۱۰۸ نخستین بار به عنوان قانونی مرجع برای برخورد با مخاطرات حریم شخصی افراد و امنیت اطلاعات ثبت جهانی شد.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.