اینترنت و شبکه

فناوری اطلاعات

February 27, 2015
8:50 جمعه، 8ام اسفندماه 1393
کد خبر: 67849

رییس هیات مدیره شاتل: افزایش پهنای باند کشور موجب رشد GDP می‌شود

رییس هیات مدیره گروه شرکت‌های شاتل گفت: افزایش پهنای باند کشور موجب رشد تولید ناخالص داخلی در اقتصاد درحال رشد ایران می‌شود و اهداف برنامه پنجم توسعه و چشم‌انداز 20 ساله کشور از این بستر محقق می‌شود.
محمدحسن شانه‌ساززاده افزود: افزایش پهنای باند و تسهیل دسترسی به اطلاعات موجب افزایش کارایی و تولید در اقتصاد کشور می‌شود و افزایش کاربری شبکه‌های باندپهن و سرویس‌های آن نتایج مثبتی را در اقتصاد برجای خواهد گذاشت.
به گفته وی، طبق اعلام بانک جهانی، با افزایش میزان پهنای باند در کشورهای با درآمد پایین و متوسط، هر 10 درصد افزایش میزان پهنای باند موجب رشد 1.38 درصدی تولید ناخالص داخلی (GDP) می‌شود.
شانه‌ساززاده گفت: بررسی‌های بانک جهانی حاکی از آن است که پهنای باند بطور بالقوه تاثیر به مراتب بیشتری از سایر فناوری‌های اطلاعاتی و ارتباطاتی روی توسعه و رشد اقتصاد دارد.
وی معتقد است برای افزایش سهم ارتباطات و فناوری اطلاعات در تولید ناخالص داخلی ایران، باید هرچه سریع‌تر زمینه‌های توسعه زیرساخت‌های ارتباطی کشور و به دنبال آن تامین پهنای باند بیشتر برای کشور ممکن شود تا ضمن تامین نیازهای رو به رشد داخل کشور، امکان ترانزیت پهنای باند بین‌الملل و بهره‌مندی از اقتصاد آن نیز برای کشور فراهم شود.
شانه‌ساززاده افزود: هدف‌گذاری وزارت ارتباطات برای سرمایه‌گذاری در توسعه زیرساخت‌ها و مشارکت بخش خصوصی و تعاونی در پروژه‌ها نتایج سودمندی را برای مقاصد اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی کشور به دنبال خواهد داشت که همه ارکان جامعه از آن بهره‌مند خواهند شد.
وی، توسعه محتوای بومی، عرضه راهکارهای تجاری برای افزایش بهره‌وری، رشد تولید داخلی، رونق اقتصادی، توسعه دولت الکترونیکی و ارایه خدمات متنوع پزشکی و آموزشی را از مهمترین نتایج توسعه پهنای باند در کشور توصیف کرد.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.