تلفن همراه

فناوری‌های پوشیدنی

February 27, 2015
15:10 جمعه، 8ام اسفندماه 1393
کد خبر: 67853

گوگل بازیگر تازه دنیای پوشیدنی‌های هوشمند

گوگل به دنبال یک سرمایه گذاری استراتژیک در شرکت Jawbone است، هر چند بحث و گفتگو در این زمینه هنوز در مراحل ابتدایی است.
 
اگر چه دو طرف هنوز بر سر میزان این سرمایه گذاری به نتیجه قطعی نرسیده اند، اما آنچه مشخص شده این است که گوگل به دنبال خریداری Jawbone نیست.
Jawbone آخرین بار در سپتامبر سال 2013 و برای پرداخت بدهی 93 میلیون دلاری خود به دریافت سرمایه گذاری خارجی روی آورد. گفته می شود این شرکت در ماه های گذشته شاهد سرمایه گذاری 20 میلیون دلاری شرکت هایی همچون Silver Lake، Fortress Investment Group، JP Morganو  Wells Fargoنیز بوده است.
 
مجموع سرمایه گذاری در این شرکت در حال حاضر از 220 میلیون دلار فراتر رفته است و به نظر می رسد با مشارکت گوگل Jawbone در آینده محصولات متنوع پوشیدنی با فناوری های منحصر به فرد تولید کند. از جمله پوشیدنی های این شرکت می توان به دستبندی موسوم به UP3 اشاره کرد که البته عرضه آن از اواخر سال 2014 تا به حال چند باری به تاخیر افتاده است.
 
گفته می شود گوگل قصد دارد برخی تولیدات و خدمات خود در ارتباط با مباحث درمانی، بهداشتی و تناسب اندام را از طریق پوشیدنی های هوشمند Jawbone ارائه دهد. همچنین حسگرها، نرم افزارها و ابزار خاص تحلیل داده های گوگل هم به این پوشیدنی ها اضافه می‌شوند.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.