اینترنت و شبکه

فناوری اطلاعات

March 1, 2015
9:46 یکشنبه، 10ام اسفندماه 1393
کد خبر: 67904

گوگل، یک دامنه وب را 25 میلیون دلار خرید

گوگل برای خرید دامنه .app در مزایده ای که به همین منظور برگزار شد رقم قابل توجه 25 میلیون دلار را پرداخت کرده است. این بالاترین رقمی است که تا به حال برای چنین کاری پرداخت شده است.
 
مسئولیت رسیدگی به اموری از این دست بر عهده سازمان آیکان است و این پسوند در زمینه اسامی دامنه سطح بالا یا generic Top Level Domains (gTLD) طبقه بندی شده است.
شرکت Charleston Road Registry وابسته به گوگل که مالکیت دامنه یاد شده را در اختیار گرفته می گوید برنامه های متنوعی برای اداره آن خواهد داشت.
 
از تازه ترین اسامی دامنه به فروش رفته درروزهای اخیر می توان به baby، .tech، .salon  و VIP اشاره کرد. هر یک از این اسامی دامنه با توجه به نام هایی که دارند برای راه اندازی وب سایت های خاصی به کار گرفته می شوند.
 
گوگل قصد دارد دامنه .app را در اختیار توسعه دهندگان برنامه های همراه قرار دهد تا آنها بتوانند وب سایت هایی برای افزایش تعداد کاربران برنامه های همراه راه اندازی کنند. کاربران نیز با مراجعه به این سایت ها خواهند توانست برنامه های همراه محبوب خود را بیابند.
 
گفتنی است دامنه .baby‌هم توسط شرکت دارویی Johnson & Johnson با پرداخت سه میلیون دلار خریداری شده و سایت هایی در مورد محصولات مرتبط با بچه ها و کودکان از این طریق راه اندازی خواهد شد. شرکت دیگری به نام Dot Tech LLC هم دامنه .tech را با پرداخت 6 میلیون و 760 هزار دلار خریده تا از این طریق وب سایت های مربوط به فناوری سازماندهی شوند.  
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.