سخت‌افزار

فناوری اطلاعات

March 4, 2015
10:27 چهارشنبه، 13ام اسفندماه 1393
کد خبر: 68022

تاریخ عرضه نهایی هدست واقعیت مجازی سونی مشخص شد

سونی در کنفرانس توسعه دهندگان بازی سان فرانسیسکو تاریخ نهایی عرضه دستگاه واقعیت افزوده خود را اعلام کرد.
 
سال گذشته سونی در کنفرانس توسعه دهندگان بازی در سان فرانسیسکو از دستگاه واقعیت مجازی خود با نام Project Morpheus پرده برداری کرد. حالا یک سال پس از آن سونی تاریخ نهایی عرضه این هدست را اعلام کرد: نیمه اول سال 2016.
 
«شوهی یوشیدا»، رییس استدیوهای جهانی سونی درباره صنعت واقعیت مجازی در یک سال اخیر گفت: "یک سال پیش ما در این کنفرانس از پروژه مورفئوس رونمایی کردیم. و در یک سال اخیر نیز دیده‌ایم که چگونه صنعت واقعیت مجازی پر سر و صدا ظاهر شده است. حالا بسیار بیشتر از گذشته مردم از دستگاه‌های واقعیت مجازی به مناسبت‌های مختلف استفاده می‌کنند. این اتفاق را نباید دست کم گرفت." وی در ادامه به تلاش‌های یک سال اخیر این شرکت در بهبود کیت توسعه این دستگاه بر اساس بازخوردهای مصرف کنندگان و توسعه دهندگان اشاره کرد.
 
یوشیدا در ادامه از شور و شوق توسعه دهندگان گفت و اینکه اشتیاق این روزهای توسعه دهندگان برای دستگاه‌های واقعیت مجازی وی را به یاد روزهای نخستین توسعه بازی‌های کامپیوتری می‌اندازد.
 
همچنین یوشیدا آخرین مدل پروتوتایپ این دستگاه را نیز رونمایی کرد. دستگاهی با یک صفحه نمایش 1920×1080 پیکسل RGB OLED که دارای رفرش ریت 120 هرتز است و به ادعای یوشیدا "تأخیر فوق العاده کم پاسخ‌دهی است." صفحه نمایش این دستگاه 5.7 اینچ است و دارای میدان دید 100 درجه خواهد بود. 9 لامپ LED برای ردگیری پوزیشن نیز حالا در این هدست قرار دارد که سه عدد بیش از مدل اولیه قبلی است. یوشیدا علت این افزایش را بهبود و تصحیح ردگیری اعلام می‌کند. طراحی کلی دستگاه نیز به گونه ای بهبود یافته که برداشتن یا گذاشتن آن بر روی سر راحت تر باشد.
 
در حالی که سونی بدون سر و صدا بر روی مورفئوس کار می‌کرد، دستگاه‌های واقعیت مجازی جدید یکی پس از دیگری وارد بازار شده‌اند. سامسونگ Gear VR خود را با همکاری آکیولس تولید کرد، اچ‌تی‌سی نیز به کمک Vive دست به تولید یک دستگاه واقعیت مجازی مبتنی بر پلتفرم Steam VR این شرکت زد. حتی کمپانی‌هایی چون دالبی و لایترو نیز که ارتباط کمتری با این تکنولوژی دارند، اخیرا به دنیای واقعیت مجازی وارد شده‌اند. و البته در نهایت آکیولس همچنان ارائه نمونه‌های اولیه و مخصوص توسعه دهندگان را ادامه می‌دهد و تا چند ماه دیگر ورژن مصرف کنندگان آن را به بازار خواهد فرستاد.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.