لبه تکنولوژی

March 4, 2015
17:06 چهارشنبه، 13ام اسفندماه 1393
کد خبر: 68038

سفارش دادن پیتزا با داشبورد خودرو ممکن شد

افزایش سازگاری خودروها با دنیای فناوری اطلاعات سفارش دادن پیتزا با استفاده از امکانات نصب شده بر روی داشبورد خودروها را نیز ممکن کرده است.
 
خودروهایی که از قابلیت پارک کردن خودکار و ارسال پیام برای یکدیگر برخوردارند این روزها می توانند با فشردن یک دکمه برای سرنشینان خود پیتزا هم سفارش بدهند.
ارائه این خدمات حاصل همکاری سه شرکت ویزا، پیزا هات و شرکت ایرلندی فناوری Accenture است. این شرکت ها خرید آنلاین از درون خودروها را به سادگی ممکن کرده‌اند و در اولین گام این کار با خرید تحت وب پیتزا از درون خودرو انجام گرفته است.
 
در این روش بعد از انتخاب اقلام خوراکی عرضه شده از سوی پیزاهات ، پرداخت آنلاین پول را نیز از طریق خدمات اعتباری ویزا موسوم به Visa-Checkout انجام خواهید داد و از این طریق سفارش شما نهایی می‌شود.  
 
این سیستم از فناوری دیگری موسوم به Beacon هم استفاده می کند که مشخص می‌کند رانندگان چه زمانی به شعبه پیزا هات رسیده و سفارش خود را دریافت می کنند. بنابراین به محض رسیدن خودرو سفارش توسط کارکنان آمده شده و تحویل داده می شود.
 
پیش بینی ها نشان می دهد تا سال 2020 بیش از 250 میلیون خودرو در سراسر جهان قابلیت اتصال به اینترنت و دیگر شبکه های اطلاع رسانی را خواهند داشت و همین امر شرکت های بزرگ فناوری را به فکر استفاده از قابلیت های ممکن از این طریق انداخته است.
 
این خدمات در شمال کالیفرنیا در حال گذراندن یک مرحله آزمایشی سه ماهه است و قرار است در آینده از آن برای اقدامات دیگری مانند پرداخت هزینه پارک خودرو، عوارض، سوخت گیری و … استفاده شود.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.