رگولاتوری

March 4, 2015
22:10 چهارشنبه، 13ام اسفندماه 1393
کد خبر: 68058

موج انتقادات مردمی نسبت به سامانه ۱۹۵ وزارت ارتباطات

195.jpg

در حالیکه وزیر ارتباطات سامانه ۱۹۵ این وزارتخانه را که به "سپاس" شهرت دارد، راهی برای پاسخگویی به انتقادات، شکایات و پیشنهادات مردم می‌داند اما ظاهرا مردم دل خوشی از این سامانه ندارند.
 
محمود واعظی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات به مناسب نهم اسفند روز حمایت از حقوق مصرف کنندگان در صفحه اجتماعی خود نوشت: حقوق مصرف کننده از بخش‌های مهم حقوق شهروندی است که رعایت آن از برنامه‌های اصلی دولت تدبیر و امید است و این موضوع بر مسئولیت ما در پاسخگویی به مردم در ارائه خدمات ارتباطی و اطلاعاتی افزوده است.
وی گفت: به همین منظور سامانه سپاس را با تلفن 195 و آدرس اینترنتی www.195.ir راه‌اندازی کردیم تا به انتقادات، شکایات و پیشنهادات مردم از خدماتی که دریافت می‌کنند پاسخگو باشیم.
در ادمه گفته شده که هم‌اکنون میزان رضایت افرادی که با این سامانه تماس گرفتند حدود 70 درصد است.
مهرداد چراغی جزو اولین کسانی بوده که با این سامانه کار کرده و طی کامنتی نوشته است که من دقیقا 31 روزه از طریق 195 شکایت کردم؛ شکایت شده توپ فوتبال ایرانسل شوتش میکنه واسه وزارت اونم شوتش میکنه واسه قسمت دیگه. منم به دنبال این توپم.خدایا شکرت ….
کاربری با عنوان ام‌بی در ادمه نوشته است: 195 هیچ ارزشی برای حقوق مردم قائل نیست. به شکایت‌ها هم اگر بعد از چند ماه بخواد پاسخ بده شخص با یک پاسخ از قبل آماده شده و بی‌ربط و بی‌ارزش که برای دیگران هم عینا همونو کپی پیست میکنه روبرو میشه. کارش شده توجیه تخلفات نه برخورد با متخلفین.
حمید که در اکثر پست‌های وزیر ارتباطات حضوری فعال دارد نیز با توپی پر نوشت: ما میگیم سرویس نامحدود این میگه سامانه 195؛ بگو ببینم این 70 درصد حتما جز ملت نیستن که راضین واقعا آمار و ارقام غلطی به مردم میدید.
احور گفت: من شش ماهه بنا به توصیه شخص خودتان درباره اوضاع نامناسب تلفن ثابت در شیراز زنگ زدم 195 هیچ فایده نداشته و هنوز ما تلفن ثابت نداریم.
گلاب که ظاهرا تنها شخص راضی از این سامانه است نیز در ادامه نوشت: سلام واقعا ممنونیم آقای وزیر. هر وقت به 195 مراجعه کردیم نامید نشدیم و خیلی سریع رسیدگی شد.
رضا منفرد هم ضمن انتقاد نسبت به عملکرد این دولت، گفت: ما چه گناهی مرتکب شدیم بخاطر دروغ‌های مسئولین امروز و فردا شدن‌ها هیچ وقت نمی‌توانیم برنامه‌ریزی برای آینده داشته باشیم هروز باید بزنیم تو سرمون و آماده باشیم برنامه جدید مسولین چیه!
محمد هم که تا لحظه تنظیم این خبر آخرین شخصی بوده که کامنت گذاشته، اینگونه نوشت: دوستان مثل اینکه اینا به حرف ما گوش نمیدن و هر کاری خودشون دوست دارن انجام میدن باید ای‌دی‌اس‌ال مخابرات رو تحریم و فقط از اینترنت موبایل برای وبگردی استفاده کنیم.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.