رسانه‌های اجتماعی

March 4, 2015
22:29 چهارشنبه، 13ام اسفندماه 1393
کد خبر: 68063

گوگل و دیزنی محبوب‌ترین برندهای جهان در میان رسانه‌ های اجتماعی

به تازگی گزارشی در رابطه با ۵۰ برند که به عنوان محبوب‌ترین شناخته شدند، ارایه داد. در این گزارش درحالی که گوگل در صدر این ۵۰ برند از نظر حجم گفت و گو قرار دارد، شرکت رسانه‌ای والت دیزنی برنده این رقابت با بالاترین میزان رای در بخش احساسات مثبت شد.
رسانه‌های اجتماعی به‌عنوان مهم‌ترین ابزارهای ارتباطی فضای مجازی در سال‌های اخیر، دنیای تجارت و بازاریابی را تحت تأثیر قرار داده‌اند . آمارها نشان می‌دهد در میان شیوه‌های گوناگون بازاریابی آنلاین، به‌کارگیری انواع مختلف رسانه‌های اجتماعی در سال‌های اخیر رو به‌رشد بوده است . هنگامی که حضور همه جانبه یک برند را در رسانه‌های اجتماعی مورد ارزیابی قرار می‌دهیم دو آیتم بار وزنی بیشتری راحمل می‌کنند: حجم گفت و گو و احساسات مردم هرچند وقت یکبار درباره یک برند صحبت می‌کنند و درباره آن چه می‌گویند؟
 
Infegy (سایت نظارت و تحلیل اجتماعی پیشرفته) به تازگی گزارشی در رابطه با 50 برند که به عنوان محبوب‌ترین شناخته شدند، ارایه داد. در این گزارش درحالیکه گوگل در صدر این 50 برند از نظر حجم گفت و گو  قرار دارد، شرکت رسانه‌ای والت دیزنی برنده این رقابت با بالاترین میزان رای در بخش احساسات مثبت شد.
 
از تحلیل مجموع احساسات برند چه مثبت و چه منفی نتایجی به دست آمده از جمله: چقدر مردم  تمایل و علاقه به خرید چیزی دارند(قصد خرید) و حجم گفت و گوها و موضوعاتی که افراد بیشتر به آن ارجاع دادند، زمانی که درباره هر برند صحبت می‌کردند.
 
در اینجا به 10 برند اشاره می‌شود که بر طبق آمار سایت Infegy مشتریان در رسانه‌های اجتماعی بیشتر درباره آنها صحبت کرده‌اند.
 
گوگل
 
توییتر
 
فیس بوک
 
اپل
 
والت دیزنی
 
مایکروسافت
 
بی ام دبلیو
 
یوتیوب
 
نایک
 
در میان 10 برند برتر اعلام شده، گوگل و توییتر بدو تغییر در مقایسه با سال قبل به ترتیب در جایگاه اول و دوم قرار دارند و فیس بوک و اپل با یک پله صعود نسبت به سال گذشته به رتبه سوم و چهارم دست یافتند که در سال گذشته در اختیار تامبلر و فیس بوک قرار داشت. موتور جسنجوی Bing یکی از محبوب‌ترین برندها در میان رسانه‌های اجتماعی بود نه به این معنی که افراد قصد خرید آن را دارند. اگرچه تمایل به خرید برای گوگل 22 درصد بود و این آمار برای توییتر فقط به سه درصد رسید و تامبلر نیز با تمایل 4 درصد در جایگاه پایینی قرار دارد.
 
به این ترتیب، برندهایی که فروش بیشتری داشتند آنهایی نبودند که در رسانه‌های اجتماعی بیشتر در مورد آنها صحبت شده بود. احتمال خرید چیزی از شرکت FitBit ، 36 درصد است؛ اگرچه این برند در لیست اعلام شده در جایگاه چهلم قرار دارد و آمازون 26 برند محبوب لیست ، تمایل به خریدش 23 درصد است.
 
سایت infegy برای به دست آوردن این رتبه بندی و مشخص کردن رنکینگ برندها، میلیاردها مکالمه آنلاین را از سال 2014 مورد ارزیابی قرار داده و معیارهایی را در نظر گرفته است:
 
برندهایی که مردم بیشتر در مورد آنها صحبت می‌کنند.
همه موارد مثبت و منفی مطرح شده پیرامون هر برند.
سطوح تمایل به خرید مثبت
موضوعاتی که مردم بیشتر به آنها ارجاع می‌دهند زمانیکه درباره برندها صحبت می‌کنند.
مشخص کردن رنکینگ براساس چندین معیار مهم از جمله حجم گفتگوها و احساسات
در دنیای امروز تجربه مشتری موضوع بسیار مهمی است و رسانه‌های اجتماعی یک از قوی‌ترین رسانه‌ها در به اشتراک گذاری و ارزشیابی تجربیات مشتری هستند.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.