لبه تکنولوژی

March 5, 2015
7:40 پنجشنبه، 14ام اسفندماه 1393
کد خبر: 68073

رونمایی از خودروی بدون پنجره Torque

رانندگان ماشین های مسابقه ای باید برای قرار گرفتن در صدر جدول و به دست گرفتن کنترل ماشین خود در سرعت ۲۰۰ مایل بر ساعت مهارت های ویژه ای داشته باشند، اما با آغاز عصر ماشین های خودران، احتمالا نسل چنین راننده هایی نیز منقرض خواهد شد.
 
شرکت ایتالیایی ED ماشین بدون راننده خود به نام Torque را به ژنو آورده تا باعث ناامیدی بسیاری از هوادارن مسابقات فرمول یک شود.
 
این ماشین به گونه ای طراحی شده که بدنه آن فاقد هر گونه منفذ یا بخش شیشه ای است و به خاطر وزن سبک و نبود شیشه جلو، از نظر ایرودینامیکی کمتر رقیبی برای آن پیدا می شود.
 
 
 
در هر چرخ این خودرو یک موتور الکتریکی تعبیه شده که مجموعا گشتاوری معادل با ۱۳۲۷ پوند-فوت را ایجاد می کنند. باتری لیتیومی این ابرماشین هم ۸۸ کیلو وات ساعت برق تولید می کند که بیشتر از میزان تولید شده توسط باتری مدل اس تسلاست (۸۵ کیلو وات ساعت).
 
باتری در نظر گرفته شده برای Torque وزنی معادل ۵۴۹ کیلوگرم دارد و خود ماشین هم مجموعا ۱۰۰۰ کیلوگرم سنگینی دارد و بیشترین میزان سرعت آن برابر با ۱۵۵ مایل بر ساعت اعلام گردیده.
 
طبق بیانیه خبری منتشر شده از سوی کمپانی سازنده، قرار است که این ماشین در تور لی منز فرانسه، ۱۲ دور از یک مسیر چهار دقیقه ای را با یک بار شارژ باتری بپیماید.
 
علیرغم آنکه بسیاری ممکن است تصور کنند که در این مسابقه شاهد رقابت ماشین های رباتی خواهند بود، کمپانی ED اظهار داشته که تماشاچیان این تور، راننده انسانی ماشین مورد بحث را تشویق خواهند کرد که در اینصورت، احتمالا یک اطاق زیر پوسته خشن این ماشین وجود دارد.
 
شرکت سازنده اعلام کرده که در جریان رقابت، یک راننده از طریق دوربین و سیستم نمایشگر، مسیر مسابقه را تحت نظر خواهد گرفت.
 
این ماشین دارای نوعی دستیار خودکار است با این حال، راننده آن می تواند مهارت های خود را به رخ حریفان بکشد. هرچند ED تأیید کرده که نمی داند یک سیستم هدایت خودکار و راننده انسانی چگونه قرار است که با یکدیگر تعامل داشته باشند.
 
این شرکت Torque را به آزمایشگاهی به نام Mobile Autonomous Automobile Laboratory معرفی نموده تا خودروسازان و دیگر شرکت ها بتوانند پروژه های تحقیقاتی خود را روی آن انجام دهند و پیش بینی می شود که تولید آن از دو سال آینده کلید بخورد.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.