بازی

فناوری اطلاعات

March 7, 2015
9:53 شنبه، 16ام اسفندماه 1393
کد خبر: 68108

بازی با طعم پرداخت الکترونیک

این روز‌ها اصطلاحی با عنوان P۲GAMESF یا بازی‌های «درون‌پرداخت» رایج شده است که گویا برنامه آنها تغییر روش پرداخت الکترونیک یا حتی آموزش این‌کار است.
این اصطلاح به بازی‌هایی گفته می‌شود که به‌صورت رایگان در اختیار کاربران قرار داده شده و به نوعی شیوه‌ای جدید از نشر بازی‌های ویدئویی است که به سمت همه‌گیر شدن مخصوصا در بازی‌های موبایلی پیش می‌رود. اما یک سؤال: یعنی واقعا توسعه‌دهندگان به‌صورت رایگان بازی‌های خود را عرضه می‌کنند؟ درآمدشان چه می‌شود؟ در پاسخ به این سؤال، هم می‌توان گفت آری و هم خیر! شیوه پرداخت درون برنامه‌ای کاری است که توسعه‌دهندگان بازی‌های رایگان از آن طریق به کسب درآمد برای محصول خود می‌پردازند. وقتی بازی به‌صورت رایگان عرضه شود مسلما مخاطبان زیادی را به‌علت پرداخت نکردن هزینه جذب می‌کند. این بهترین فرصت برای نگه داشتن و وابسته‌کردن مخاطب است! بازی به شیوه‌ای معتادکننده طراحی می‌شود به‌صورتی که بعد از مراحلی، کار خیلی سخت می‌شود و به‌صورت عادی طی کردن آن مرحله از بازی بسیار دشوار یا امکان‌ناپذیر می‌شود. اینجاست که آیتم‌هایی درون بازی تعبیه شده‌اند که شما با خرید آنها با مبلغی کم می‌توانید از مزایای آن بهره‌مند شوید و با امکانات ویژه‌ای که به‌دست می‌آورید راحت‌تر از آن مرحله عبور کنید. یا در بازی‌های چند نفره با توجه به امکانات و «قدرت»‌های خریداری شده، بر رقبای خود برتری داشته باشید و حس بر‌تر بودن و قدرت‌طلبی در شما افزایش پیدا کند. همین حس قدرت‌طلبی است که منجر به کسب درآمد برای شرکت‌های بازی می‌شود.
 
یک نمونه اسم و رسم‌دار
بازی کلش آو کلنز (clash of clans) از معروف‌ترین بازی‌های ظاهراً رایگان است که کمتر کسی در دنیا به‌خصوص در ایران پیدا می‌شود که اهل بازی در دستگاه‌های هوشمند باشد و تجربه‌ای در این خصوص نداشته باشد؛ چرا که تقریبا همه، اوقات زیادی از زندگی خود را به آن اختصاص داده‌اند. این بازی به‌شدت اعتیادآور است و خریدهای درون برنامه‌ای بسیار متعددی در طول روز با تراکنش‌های بالا داخل آن صورت می‌پذیرد. این بازی روزانه ۲۵ میلیون کاربر به‌صورت آنلاین داشته و درآمد روزانه آن بالغ بر ۵ میلیون دلار است؛ تجارتی عظیم تنها توسط یک بازی.
 
چه خبر از ایران؟ داخل ایران هم از این بازی‌ها داریم؟
پاسخ مثبت است. هر چند سرمایه‌گذاری، پشتیبانی و تبلیغات درخصوص بازی‌های ایرانی سر سوزنی هم به خارجی‌ها نمی‌رسد اما عناوینی مانند فروت‌کرفت، خروس جنگی و حتی در قالبی کوچک‌تر پرندگان ماهیگیر طراحی شده‌اند که ماهانه چندین‌میلیون درآمدزایی دارند. کم‌کم شیوه ساخت بازی‌های ایرانی رایگان برای گوشی‌های هوشمند در حال فراگیر شدن است و پرداخت درون برنامه‌ای با توجه به نبودن کپی رایت به ذائقه ایرانیان خوش‌تر است؛ چرا که پس از دریافت رایگان و درگیر شدن با بازی، مخاطب به بازی ایرانی مورد علاقه خود اعتماد کرده و خریدهایی از داخل بازی انجام می‌دهد که سودی به‌مراتب بیشتر از فروش اولیه بازی خواهد داشت.
 
اپلیکیشن خرید 360
اپلیکیشن ایرانی خرید 360 در واقع یک بانک اطلاعات همراه است که کاربران می‌توانند از طریق آن به بخش اعظمی از فروشگاه‌های موجود در کشور دسترسی داشته باشند. از طریق این برنامه، اطلاعات مربوط به فروشگاه‌های تهران را از طریق تلفن همراه خود در اختیار خواهید داشت.
در حال حاضر این اپلیکیشن تنها تهران را پوشش می‌دهد. برای استفاده از این برنامه به اندروید 4به بالا نیاز خواهید داشت.
امکاناتی که در این نرم افزار به کاربران ارائه می‌شود:
– مشاهده فروشگاه‌ها به‌ترتیب نزدیک‌ترین فاصله به محل قرارگیری شما در دسته‌بندی‌های مشخص (پوشاک، لوازم خانگی و…)
– مشاهده مراکز خرید به همراه فروشگاه‌های موجود در هر مرکز
– مشاهده خیابان‌های خرید در نقاط مختلف شهر
– مشاهده فروشگاه‌های معتبر یک برند خاص
– مسیریابی مستقیم تا فروشگاه از محل قرارگیری شما از طریق GPS
 
NEBEEK.COM
حتما برای شما هم پیش آمده است که یک کلمه یا جمله‌ای از کتابی را به‌خاطر داشته باشید اما نام یا صفحه مربوط به آن مورد را به‌یاد نیاورید!
نبیک به شما امکان می‌دهد کلمات یا جملاتی که می‌خواهید را درون کتاب‌ها، مقالات و… جست‌وجو کنید. نبیک در حال حاضر موارد مورد نظر شما را درون کتاب‌ها، کتاب‌های درسی، روزنامه‌ها، نشریات و مقالات علمی جست‌وجو می‌کند و نتیجه را در اختیار شما قرار می‌دهد.
شما با این ابزار به سادگی می‌توانید درون هزاران فایل PDF فارسی به جست‌وجوی کلمه مورد نظر خود بپردازید و به راحتی آنها را بیابید.
کافی‌است کلمه (یا کلمات) یا جمله مورد نظر خود را در نبیک جست‌وجو کنید، نتیجه برای شما به‌صورت لیست کاملی از مستندات خواهد شد که می‌تواند شامل کتاب‌ها، مجلات و… باشد.
با کلیک روی هریک از منابع می‌توانید صفحه‌هایی که مطلب شما در آن موجود است را ببینید و نتیجه مربوط به موضوع مورد جست‌وجوی خود را به‌صورت های‌لایت بیابید.
 
ورود به حالت Safe Mode در اندروید
راه‌حل میانبر برای هنگ گوشی‌های اندروید
معمولا استفاده از حالت Safe Mode برای حل 2 مشکل اصلی می‌تواند مورد استفاده قرار بگیرد:
1- اگر دستگاه اندرویدی شما به‌صورت مداوم هنگ می‌کند یا نصب نرم‌افزاری باعث ایجاد اختلال در گوشی شما شده است، می‌توانید با ورود به این حالت، این مشکلات را برطرف کنید. در این صورت، شما تنها به اپلیکیشن‌های پیشفرض خود گوشی دسترسی دارید اما می‌توانید با ورود به Settings > Apps، اقدام به حذف نرم‌افزارهای نصب شده کنید.
2- اگر دستگاه شما به‌دلیل نصب نرم‌افزارهای زیاد و متعدد کند شده است و می‌خواهید به‌صورت موقت سرعت دستگاه خود را افزایش دهید تا کاری را انجام دهید، می‌توانید از Safe Mode استفاده کنید. در این حالت، شما به اپلیکیشن‌های پیشفرض خود دسترسی دارید.
برای ورود به حالت Safe Mode، تنها کافی‌است که کلید Power را نگه داشته تا با پنجره خاموش کردن دستگاه مواجه شوید. حال، کافی‌است که دست خود را روی Power Off نگه دارید (آن را رها نکنید) تا پیغام دیگری برای شما نمایش داده شود که به شما اعلام کند آیا تمایل به ورود به Safe Mode را دارید؟ هنگامی که تلفن همراه شما در حالت SafeMode اجرا شود، کلمه Safe Mode را در گوشه پایین سمت چپ خواهید دید.
 
خروج از حالت Safe Mode
برای خارج شدن، کافی است که دستگاه خود را به روش معمولی خاموش کنید و مجدد آن را راه‌اندازی کنید. خواهید دید که در راه‌اندازی بعدی، دستگاه شما به‌صورت نرمال بالا می‌آید.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.