باندپهن

باندپهن ثابت

March 7, 2015
16:51 شنبه، 16ام اسفندماه 1393
کد خبر: 68127

مخابرات تهران ۶۸ میلیارد تومان لاوصولی‌ دارد

مدیر عامل مخابرات تهران گفت: در حال حاضر این شرکت با ۶۸ میلیارد تومان لاوصولی مواجه است.
 
علیرضا صیدی درباره میزان مبالغ لاوصولی مخابرات تهران که بیشتر شامل عقب افتادگی در پرداخت قبوض تلفن می‌شود، گفت: در حال حاضر این شرکت با 68 میلیارد تومان لاوصولی مواجه است که حدود 37.5 میلیارد تومان آن به سال‌های گذشته مربوط می‌شود و به لاوصولی برخی مشترکان که رقم‌شان پایین است، باز می‌گردد.
وی عنوان کرد: از نظر حقوقی، پیگیری قانونی این موضوع مقرون به صرفه نیست. لاوصولی‌های دیگر هم مربوط به شرکت‌ها و سازمان‌هایی است که نمی‌توانیم خط تلفن آنها را به هر دلیل قطع یا تخلیه کنیم.
صیدی با بیان اینکه مشکل مخابرات با لاوصولی‌ها به مصوبه 166 کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات مبنی بر حذف قطع سایر خطوط مشترکان بدهکار و عدم تخلیه بدهکار به مدت شش ماه نیز برمی‌گردد، گفت: بر این اساس مخابرات نمی‌تواند مشترکان بدهکار را با قطع سایر خطوط تلفن یا تلفن همراه‌شان مجبور به پرداخت بدهی کند و این درحالی است که عدم تخلیه خط بدهکار تا شش ماه نیز مقدار لاوصولی‌ها را بالا می‌برد. وی در ارتباط با اقداماتی که برای کاهش لاوصولی‌ها انجام شده نیز بیان کرد: شرکت مخابرات استان تهران برای کاهش لاوصولی‌های خود اقداماتی انجام داده از جمله اینکه با راه‌اندازی سیستمی‌ در تهران، مشترکان را با اطلاع ‌رسانی پیامکی از آخرین بدهی مطلع می‌کند. صیدی گفت: همچنین شماره‌های 1818 و 2020 نیز آخرین بدهی و اطلاعات مربوط به آخرین قبض تلفن ثابت را در اختیار مشترکان قرار می‌دهد.
 گلایه مشتریان از اختلال‌های  ADSL
جدا از بحث لاوصولی‌های مخابرات تهران اما این شرکت این روزها با انتقادات گسترده کاربران اینترنت پرسرعت خود روبرو است. ادامه‌دار شدن قطع و وصل‌های مکرر ADSL مخابرات صدای مشترکان را درآورده و سابقا این مشکل ناشی از کمبود IP‌ عنوان می‌شد، اما مدیرعامل شرکت استان تهران می‌گوید: مشکل IP برطرف شده و مشکل قطعی حادی نیز نداریم.
به‌رغم گذشت چند ماه از این اعلام، اما هنوز مشترکان سرویس ADSL مخابرات از کیفیت سرویس و اختلال‌های مقطعی گلایه‌ می‌کنند. صیدی، مدیرعامل شرکت مخابرات استان تهران در واکنش به اینکه اختلال و مشکل قطعی‌های مکرر سرویسADSL  که پیش از این ناشی از کمبود IP  عنوان شده بود، اخیرا افزایش یافته به خبرگزاری فارس می‌گوید: هم اکنون مشکل IP برطرف شده و برای سال آینده نیز در حال تهیه IP آدرس هستیم. او در مورد مشکلات و گلایه‌های فعلی مشترکان می‌گوید: اخیرا مشکل قطعی حاد در استان تهران نداشتیم و باید این موضوع را بررسی کنیم.
 رفع مشکل کیفیت اینترنت مخابرات
 از سوی دیگر اما مدیرعامل شرکت مخابرات استان تهران از رفع مشکل کیفیت سرویس اینترنت این شرکت به عنوان اولویت برنامه‌های مخابرات به خبرگزاری مهر خبر می‌دهد و می‌گوید: فیش‌های در نوبت دریافت ADSL تا قبل از پایان سال واگذار می‌شود. صیدی از رفع مشکل کیفیت سرویس اینترنت پرسرعت مخابرات در استانهای تهران و البرز در سال آینده خبر داد و گفت: در ۶ ماهه دوم امسال، عمده تمرکزمان به ارتقای سامانه پشتیبانی از مشتریان ADSL اختصاص یافت به نحوی که سامانه پاسخگویی ۲۰۲۰ را به داخل شرکت مخابرات منتقل کردیم و مدت زمان انتظار برای پاسخگویی در این سامانه به صفر رسیده است. وی با بیان اینکه در زمان پیک ترافیک، مشکلات مشترکان در کمتر از یک دقیقه پاسخ داده می‌شود، ادامه داد: در سال ۹۴ عمده برنامه شرکت مخابرات استان تهران، ارتقای کیفیت سرویس ADSL و تلفن ثابت خواهد بود و براساس پیش بینی‌های صورت گرفته قصد داریم گواهینامه سطح بالاتری از مدیریت کیفیت فناوری اطلاعات و ارتباطات را دریافت کنیم. مدیرعامل شرکت مخابرات استان تهران شمار خطوط فعال اینترنت پرسرعت در تهران و البرز را حدود ۸۰۰ هزار پورت عنوان کرد و گفت: هم اکنون ارایه خدمات ADSL در این دو استان به روز است. وی با تاکید براینکه ممکن است در برخی مناطق به دلیل مشکلات پهنای باند و تجهیزات با مشکلاتی در واگذاری سرویس به متقاضیان روبه رو باشیم، افزود: تا قبل از پایان سال و ظرف ۳ هفته باقی مانده تمامی ‌تقاضاها برای دریافت سرویس ADSL پاسخ داده می‌شود و دیگر فیش در نوبت انتظار ADSL نخواهیم داشت. صیدی ادامه داد: هم اکنون مشکل تامین پهنای باند اینترنت حل شده و ظرفیت واگذاری ADSL وجود دارد. همچنین برای سال آینده نیز با شرکت ارتباطات زیرساخت در حال مذاکره برای انعقاد قرارداد دریافت پهنای باند اینترنت هستیم. وی با بیان اینکه واگذاری اینترنت پرسرعت در استان البرز به طور تقریبی بروز است، یادآور شد: واگذاری ADSL براساس میزان پهنای باند دریافتی و تخصیص آدرس‌های IP انجام می‌شود و با تامین تجهیزات مورد نیاز پیش بینی می‌شود که مشکل کیفیت اینترنت مشترکان و فیش‌های درنویت دریافت ADSL برای سال ۹۴ رفع شود و حل این مشکلات در اولویت برنامه‌ها قرار گیرد.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.