رگولاتوری

March 9, 2015
20:29 دوشنبه، 18ام اسفندماه 1393
کد خبر: 68206

نظارت رگولاتوری بر ارائه خدمات نوروزی اپراتورهای موبایل/ احتمال تغییر تعرفه‌گذاری تلفن ثابت در سال آینده

قائم مقام رییس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی از نظارت سازمان تنظیم مقررات بر ارائه خدمات اپراتورها، در ایام نوروز خبر داد.
لطف‌الله سبوحی درخصوص نظارت سازمان تنظیم مقررات  درارائه خدمات نوروزی اپراتورها گفت:معمولا اپراتورها در فضای رقابت ، برای حفظ مشتریان و افزایش درآمد خود در ایام خاص ، ظرفیت شبکه خود را از طرق مختلف ، ازجمله نصب BTSهای متحرک گسترش می‌دهند تا دسترسی مردم  آسان شود وعلی‌رغم حجم ترافیک بالا، ارتباطات آنها،حفظ شود .
قائم مقام سازمان تنظیم مقررات اظهارکرد:سازمان تنظیم مقررات با نظارت و دسترسی مستقیم  به شبکه‌های اپراتورها درعید نوروز ، درجهت نظارت و خدمت رسانی بیشترگام برمی دارد.
 
وی با تاکید براینکه لازم است اپراتورها، کیفیت سرویس دهی در ایام نوروز را بالا ببرند، افزود: امسال اولین تجربه ما درارائه خدمات نسل سه و چهار در ایام نوروز است که انتقال ترافیک دیتا را ممکن می‌سازد. 
 
سبوحی ارتقاء پروانه های اپراتور های تلفن همراه و ارائه نسل سه و چهار را، مهمترین دستاورد سازمان تنظیم مقررات  درسال 93  دانست و افزود: این دستاورد، جایگاه ICT ایران در دنیارا ارتقاء بخشید تا دسترسی  مردم به شبکه های اطلاع رسانی تسهیل شود.
 
وی با تاکید بر تعامل سازمان تنظیم مقررات  با بخش خصوصی در حوزهICT گفت:درسال 93در تمام تصمیمات از همفکری و مشورت آنها استفاده کرده‌ایم تا تصمیمات و مقررات وضع شده، قابلیت اجرایی بالاتری داشته باشد.
 
سبوحی با بیان اینکه درسال 93 مقدمات صدور پروانه‌های جدید در حوزه اینترنت با عنوان ارتباطات ثابت (FCP) و ارائه خدمات ارتباطی ثابت (servco)   و اپراتورهای مجازی تلفن همراه( MVNO)  فراهم شده است؛ افزود: انشاالله در سال 94 بتوانیم  طرح جابجایی شماره ها در اپراتورهای موبایل ( نامبر پرتابیلیتی) را، اجرایی کنیم.
 
قائم مقام سازمان تنظیم مقررات اظهارکرد: از سه ماهه نخست سال 94 اجرای این برنامه ها آغاز خواهد شد و انتظارداریم با صدور پروانه ها ی جدید قدم بزرگی در حوزه ICT  کشور برداریم .
 
وی با اشاره به اینکه محدودیتی در واگذاری پروانه ها نداریم افزود:کسانی که شرایط دریافت پروانه را داشته باشند  می‌توانند پروانه دریافت کنند اما با توجه به شرایط بازار انتظارنداریم تعداد پروانه ها زیاد باشد.
 
پیشنهاد تجمیع شرکت‌های علاقه مند به دریافت پروانه
 
سبوحی  تجمیع و ادغام شرکتهای علاقه مند به دریافت پروانه رامهم ارزیابی کرد و ادامه داد:برای انجام ادغام، تشویق هایی در حق امتیاز دیده شده است که این موضوع رقابت بیشتر و قیمت‌های مناسب تر در ارائه خدمات رابه دنبال دارد.
 
قائم مقام سازمان تنظیم مقررات در پاسخ به سوالی درباره افزایش تعرفه تلفن ثابت تصریح کرد:شرکت مخابرات ایران تقاضای افزایش تعرفه تلفن ثابت را ارائه کرده که هنوز درباره آن تصمیم گیری نهایی نشده است اما امکان تغییر سیستم تعرفه گذاری درسال آینده وجوددارد.
 
وی درباره ساماندهی سیم کارتهای بی نام و نشان  گفت: سازمان تنظیم مقررات بر شناسنامه دارشدن سیم کارتها تاکید دارد تا مسئولیت پذیری در استفاده از خدمات، بالارود .
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.