سخت‌افزار

فناوری اطلاعات

March 10, 2015
9:02 سه شنبه، 19ام اسفندماه 1393
کد خبر: 68213

از سیب درخشان در مک بوک جدید خبری نخواهد بود

اپل در کنفرانس دیشب آمار و ارقامی جالب را در رابطه با مک بوک ها ارئه کرد. به گفته اپل در دهه گذشته، میانگین فروش مک بوک هر ساله با رشد فزاینده ای مواجه بوده است؛ این در حالیست که سایر تولید کنندگان لپتاپ چندان شرایط خوبی را ندارند و به عنوان مثال در سال گذشته، ۲ درصد افت میانگین فروش را پشت سر گذاشته اند.
 
مک بوک های اپل به عنوان یکی از محبوب ترین لپتاپ ها در میان کاربران، یک نشان مشخص را همواره با خود یدک می کشیدند. سیب درخشان بر روی بدنه لپتاپ، نشانی بود که به نوعی هویت مک بوک ها را تشکیل می داد و به کاربران اجازه می داد تا از فواصل دور، این محصولات را شناسایی نمایند.
 
 
اما اکنون استراتژی اپل به نوعی دست خوش تغییر شده است؛ در مک بوک جدیدی که دیشب معرفی شد، خبری از سیب درخشان نخواهد بود و دیگر لوگوی اپل بر روی دستگاه نخواهد درخشید.
 
گویا هیچ المان اضافه ای قرار نیست در مک بوک جدید قرار داشته باشد. همانطور که پورت های بسیاری قربانی ضخامت اندک دستگاه شدند و همگی آن ها جای خود را به تنها یک درگاه ورودی سپردند، لوگوی اپل هم راه سادگی را در پیش گرفته است.
 
این حرکت اپل البته پیغامی مشخص دارد. کوپرتینویی ها دیگر آن شرکت کوچک چند سال قبل نیستند که با مسائل مالی کلنجار می رفتند. آن ها اکنون با اعتبار ترین برند جهان به شمار می روند و البته دیگر نیازی ندارند تا با درخشش بی مورد، برند خود را به رخ کاربران کشند.
 
اپل امروز آنقدر اعتبار کسب کرده است که حتی با یک لوگوی ساده هم، بتوان آن تفاوت آن را با دیگر تولید کنندگان تشخیص داد.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.