اپلیکیشن

فناوری

لبه تکنولوژی

March 10, 2015
11:42 سه شنبه، 19ام اسفندماه 1393
کد خبر: 68224

CarPlay اپل روی 40 اتومبیل جدید عرضه می‌شود

به نظر می‌رسد سیستم CarPlay اپل که برای خودروها ساخته می‌شود سرانجام محبوبیت خود را پیدا کرده و قرار است به صورت گسترده‌تر وارد بازار جهانی شود.

 

به گزارش گروه اخبار خارجی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا)، «تیم کوک» مدیرعامل اپل در جریان برگزاری کنفرانس Spring Forward در سانفرانسیسکو توضیح داد تقریبا همه شرکت‌های بزرگ خودروساز در بازار جهانی برای نصب سیستم CarPlay روی نسل بعدی اتومبیل‌های خود ابراز تمایل کرده‌اند.

البته باید توجه داشت این اتفاق تقریبا یک سال بعد از معرفی سیستم CarPlay صورت می‌گیرد و در این دوره زمانی ابراز تمایلی ویژه‌ای به نرم‌افزار جامع اپل برای خودروها دیده نشده است.

سیستم CarPlay اپل یک نرم افزار است که روی سیستم مرکزی اتومبیل نصب می‌شود و به سرنشینان امکان می‌دهد با اتصال گوشی آیفون به خودرو، بتوانند کنترل کلیه سیستم‌های سرگرمی آن را در اختیار بگیرند.

سیستم CarPlay این امکان را برای سرنشینان فراهم می‌کند تا با سیستم صوتی، پیام‌رسان، نقشه و قابلیت‌های تلفنی اتومبیل از طریق گوشی آیفون در تعامل باشند و راننده به جای نصب ابزارهای مختلف، به صورت مستقیم بتواند با اتومبیل خود ارتباط برقرار کند.

کاربران جهانی طی سال 2014 منتظر بودند تا CarPlay را روی اتومبیل‌های جدید در اختیار بگیرند. اما «تیم کوک» هم‌اکنون توضیح داده است که این سیستم به زودی روی بیش از 40 مدل جدید اتومبیل عرضه می‌شود.

  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.