تلفن همراه

گجت

March 15, 2015
11:28 یکشنبه، 24ام اسفندماه 1393
کد خبر: 68321

باز هم تأخیر در ارائه ورژن مصرف‌کنندگان آکیولس ریفت؟

اظهارنظر جدید موسس شرکت آکیولس باز هم از تاخیر احتمالی در عرضه ورژن مصرف‌کنندگان حکایت می‌کند.
 
در حالی که رقابت بر سر هدست های واقعیت مجازی هر روز شدیدتر می‌شود، به نظر همچنان باید در انتظار ارائه ورژن مصرف کنندگان (Consumer) هدست مشهور «آکیولس ریفت» (Oculus Rift) صبر پیشه کنیم.
 
 
امروز «پالمر لاکی» (P. Luckey)، موسس آکیولس در پنل SXSW این شرکت حاضر شد تا در مورد آینده پروژه واقعیت مجازی این شرکت صحبت کند. در گذشته لاکی اظهار داشته بود که تنها چند ماه تا عرضه‌ی ورژن مصرف کنندگان ریفت زمان باقی مانده و بازار می‌تواند حداکثر تا اواخر 2015 این محصول را خریداری کند. 
 
ولی ظاهرا لاکی باید بار دیگر این قول را زیر پا بگذارد. در این کنفرانس وقتی که در مورد زمان عرضه‌ی این دستگاه به بازار از وی سؤال شد، اطمینان گذشته در صحبت‌های وی وجود نداشت. "من نمی‌توانم در مورد زمان عرضه نظری داشته باشم، اما می‌توانم بگویم که همه چیز بسیار خوب جلو می‌رود."
 
آکیولس توسط فیس‌بوک خریداری شده و غول شبکه‌های اجتماعی قصد دارد از این هدست به عنوان یک دستگاه اتصال افراد به دنیای شبکه‌های اجتماعی استفاده کند. ماه گذشته هم خبرهایی مبنی بر آغاز کار بر روی اپلیکیشن های واقعیت مجازی مرتبط با آکیولس توسط فیس‌بوک منتشر شده بود. با چنین رویه کندی می‌توان اطمینان داشت که در صورت عدم تسلط فیس‌بوک بر آکیولس، بازار می‌توانست بسیار زودتر شاهد حضور این هدست پر سر و صدا در بازار باشد.
 
تاخیرهای پی در پی آکیولس در حالی پشت سر هم اتفاق می‌افتد که یکی از رقبای جدی این هدست واقعیت مجازی تا پایان سال میلادی وارد رقابت‌های بازار می‌شود. اخیرا اچ‌تی‌سی با همکاری شرکت مشهور «والو» دست به تولید یک دستگاه واقعیت مجازی زده که تقریبا تمامی منتقدین آن را بهترین دستگاه واقعیت مجازی تولیدشده تا امروز توصیف می‌کنند. 
 
ممکن است تأخیر حضور آکیولس در بازار به واسطه شهرت آن اهمیت زیادی نداشته باشد، اما رقبای آن بیکار ننشسته‌اند و اگر عقب‌افتادن‌های عرضه ریفت ادامه‌دار باشد، ممکن است بخش قابل توجهی از بازار از دست آکیولس خارج شود.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.