تلفن همراه

فناوری‌های پوشیدنی

March 16, 2015
9:50 دوشنبه، 25ام اسفندماه 1393
کد خبر: 68335

تیم کوک:«اپل‌واچ » شخصی‌ترین ابزار ساخت اپل است

اپل که پیشتر ساعت هوشمند اپل واچ را معرفی کرده بود، در کنفرانس دوشنبه شب به ارایه اطلاعات بیشتر درباره این ساعت هوشمند پرداخت.
 
تیم کوک در این مراسم اپل واچ را شخصی‌ترین ابزاری که تا به حال اپل تولید کرده معرفی کرد. ابزاری که مختص یک کاربر و همیشه همراه کاربر است.
کاربر می‌تواند جزییات مورد نظر خود را در کنار ساعت نمایش دهد. جزییات به صورت سفارشی شده نمایش داده می‌شوند. چندین ابزار اختصاصی و قالب نمایش ساعت در نظر گرفته شده و ویجت‌های مربوط به ثانیه‌شمار و تقویم و تاریخ نیز به صورت پیش‌فرض وجود دارند.
به گفته تیم‌ کوک، در اپل‌واچ فناوری جدیدی به نام دیجیتال تاچ ارایه شده که اجازه می‌دهد روی ساعت طرح کشید و دوستان روی ساعت خودشان آن را ببیند. اپل این کار را روش جدید برای برقراری ارتباط با دوستان می‌داند. این فقط بین ساعت‌های اپل‌واچ قابل استفاده است و این کار مستلزم آن است که فرد مقبل نیز اپل‌واچ داشته باشد.
 
 
  امکانات سلامت
اپل واچ قابلیت محاسبه ضربان قلب و ذخیره اطلاعات مربوط به سلامت کاربر را دارد و از اسپیکر و میکروفون داخلی برخوردار است و می‌توان از طریق آن تماس را پاسخ‌ها را پاسخ داد.
اپل‌واچ به سلامت کاربر اهمیت می‌دهد و اگر برای مدت طولانی بدون تحرک باقی بمانید به شما یادآوری می‌کند تا از پشت میز خود تکان خورده و کمی تحرک داشته باشید. اپل نشستن را یکی از عوامل موثر در بروز بیماری‌ها و مشکلات جسمی می‌داند.در ساعت هوشمند اپل از طریق دکمه چرخان می‌توان به سیری دسترسی داشت و تمام دستورات صوتی مشابه آنچه در آیفون تجربه‌ کرده‌اید را در اختیار داشت.
 
  سیستم پرداخت
اپلیکیشن وی‌چت در اپل‌واچ وجود دارد و از طریق فشار دادن دکمه کناری اجرا می‌شود.
برای اجرای اپل‌پی هم تنها کافی است دو بار دکمه سمت راست را فشار دهید. اپل‌واچ به طور کامل از سیستم پرداخت موبایل اپل‌پی پشتیبانی می‌کند.
  برقراری تماس
اپل در کنفرانس معرفی امکانات جدید اپل‌واچ زمان زیادی را صرف قابلیت پاسخ‌گویی به تماس تلفنی کرد که به لطف اسپیکر و میکروفون داخلی این دستگاه میسر می‌شود. البته همه این قابلیت‌ها نیاز به آیفون دارند و باید ساعت را با گوشی متصل کرد.
در اپل‌واچ سرویس Passbook اپل نیز وجود دارد که از طریق آن می‌توان بلیط هواپیما یا کنسرت را ذخیره و استفاده کرد یا در اتاق هتل را باز کرد.اپل برای دانلود و نصب اپلیکیشن‌های جدید، یک اپلیکیشن اختصاصی به iOS 8.2 اضافه کرده که از طریق آن می‌توان اپلیکیشن‌ها را مرور و دانلود و نصب کرد.
 
  عمر باتری
اپل طول عمر ساعت هوشمند خود را ۱۸ ساعت اعلام کرد. این در حالی است که دیگر ساعت‌های هوشمند بازار مانند موتو ۳۶۰ تا دو روز دوام می‌آورند. 
 
  قیمت و زمان عرضه
اپل دهم آوریل را برای پیش فروش ساعت هوشمند خود در نظر گرفته و از روز ۲۴ آوریل هم به خریداران عرضه خواهد شد.
ساعت هوشمند اپل در 36 نسخه مختلف با قیمت ۳۴۹ دلار برای نسخه ۳۸ میلی‌متری اسپورت و ۳۹۹ دلار برای نسخه ۴۲ میلی‌متر عرضه می‌شود. نسخه استیل این ساعت نیز با قیمت ۵۴۹ تا یکهزار ۴۹ برای نسخه ۳۵ میلی‌متری و ۵۹۹ تا یکهزار و ۹۹ دلار برای نسخه ۴۲ میلی‌متری روانه بازار خواهد شد.
 
  ساعت طلایی 
نسخه محدودی از ساعت اپل نیز با قیمت ۱۰ هزار دلار عرضه می‌شود. این نسخه در تعداد محدود تولید می‌شود. این نسخه از جنس طلا ساخته شده است.
 
  خاصیت ضد آب
ساعت هوشمند اپل دارای استاندارد IPX7 است؛ این استاندارد مقاومت دستگاه را در برابر غوطه‌وری در آب تا عمق یک متر نشان می‌دهد. این ساعت هم تحت پشتیبانی از استاندارد IPX7 می‌تواند تا عمق یک متر به مدت ۳۰ دقیقه فشار آب را تحمل کند. در واقع کاربران می‌توانند با این ساعت دوش گرفته یا زیر باران قرار گیرند.
 شستن دست‌ها مشکلی ایجاد نمی‌کند اما شنا کردن با این ساعت ممکن است مشکلات جدی را به وجود بیاورد. 
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.