تلفن همراه

فناوری‌های پوشیدنی

March 19, 2015
10:22 پنجشنبه، 28ام اسفندماه 1393
کد خبر: 68396

۱۰ ساعت هوشمند برتر سال ۲۰۱۵

با حضور ساعت هوشمند اپل که از حدود یک ماه دیگر به بازار می‌آید رقابت در این عرصه بسیار جدی شده است اما تا پیش از این ساعت‌های هوشمند دیگری عرضه شده‌اند که قیمتی پایین‌تر از ساعت اپل دارند و می‌توانند جایگزین اندرویدی ساعت اپل باشند. ساعت اپل که با نام «اپل واچ» وارد بازار ساعت‌های هوشمند شده است با طرح‌ها و رنگ‌های مختلف تقریبا هر سلیقه‌ای را می‌تواند به خود جذب کند. ضمن اینکه اپل حتی هر مدل را در دو سایز متفاوت ۳۸ و ۴۲ میلی‌متری عرضه کرده است. اپل حتی یک مدل لوکس هم از ساعت خود وارد بازار کرده که در این مدل طلای 18 عیار سرخ و زرد به کار رفته است.
در «اپل واچ» از تکنولوژی‌های سنجش فشار و ضربان قلب‌ استفاده شده است. سیستم عامل ساعت با طراحی که پیش از این در محصولات اپل دیده‌ایم به طور کلی فرق می‌کند و رابط کاربری جدیدی دارد که مناسب سایز یک ساعت است. با ساعت اپل و اتصال آن با بلوتوث نسل 4 به آی‌فون‌های نسخه‌های ۵ به بعد می‌توان تماس برقرار کرد، پیام فرستاد (با دیکته صوتی) و به آلبوم‌های عکس درون IOS دسترسی پیدا کرد. قیمت این محصول از ۳۴۹ دلار شروع می‌شود.
در ادامه به معرفی برترین ساعت‌هایی که در سال ۲۰۱۵ وارد بازار شده‌اند و هریک به نوعی برای مقابله و رقابت با ساعت اپل تلاش می‌کنند پرداخته‌ایم.
 
 
1-  LG G Watch R
ساعت هوشمند جدید ال‌جی یک ویژگی مهم دارد و آن این است که جزو معدود ساعت‌های مبتنی بر Android Wear  است که چهره‌ای کاملا شبیه به ساعت‌های فعلی دارد. این ساعت البته به اندازه Moto 360 ظاهری تجملی ندارد و شکل و شمایل اسپرت خود را حفظ کرده و همین موضوع ممکن است باعث شود توجه بسیاری را به این ساعت جلب کند. پردازنده 2/1 گیگاهرتزی اسنپ‌دراگون ۴۰۰ ، ۵۱۲ مگابایت RAM و ۴ گیگابایت حافظه داخلی و باتری ۴۱۰ میلی‌آمپری از مشخصات این ساعت است. 
در مقایسه با ساعت موتو ۳۶۰ این ساعت پردازنده و باتری بهتری دارد. این ساعت همچنین به فشارسنج و ضربان‌سنج قلب مجهز است. هر چند ساعت موتو ۳۶۰ صفحه نمایش بزرگ‌تری دارد که باعث می‌شود حروف بزرگ‌تر روی آن دیده شوند اما رزولوشن بهتر G Watch چشم‌نوازتر است ضمن اینکه تکنولوژی P-OLED به کار رفته در این ساعت رنگ‌های طبیعی‌تری را تولید می‌کند. قیمت این ساعت کمی بالا است و به ۳۰۰ دلار می‌رسد. 
 
۲- Sony Smartwatch 3
به نظر می‌رسد سونی از نسخه قبلی ساعت هوشمند خود یعنی Smartwatch2 یک درس گرفته است و آن اینکه در این ساعت از سیستم عامل Android Wear به جای سیستم عامل خود سونی استفاده کرده است. پردازنده چهارهسته‌ای 2/1 گیگاهرتزی و ۵۱۲ مگابایت رم و همچنین GPS از این ساعت یک دستگاه نسبتا پرسرعت و مناسب ساخته است. البته این امکانات ارزان نیست و قیمت این ساعت هوشمند ۲۵۰ دلار است. 
 
۳- Moto 360
یکی از بهترین ساعت‌های هوشمند موجود قطعا ساعت هوشمند موتورولا است. این ساعت 65/1 اینچی مدور با حاشیه تمام ‌استیل و بند چرمی یکی از جذاب‌ترین طرح‌های هوشمند را دارد. این نخستین ساعت گوگل است که با استیل مشخص و شبیه به ساعت‌های واقعی (حتی با شکل مدور)  به بازار عرضه شده و تا پیش از این ساعت‌های هوشمند همه مدور و پلاستیکی بودند.  این ساعت هوشمند البته پردازنده چندان جالب توجهی ندارد و باتری آن نیز برای مصرف در طول یک روز کفایت می‌کند. اما قطعا آنچه موتو۳۶۰ را به یکی از بهترین ساعت‌های هوشمند موجود جهان تبدیل کرده چهره زیبا و جذاب این ساعت است هر چند بعدا ال جی با ساعت LG G Watch R همین راه را با پردازنده  و امکانات بیشتری پیمود و به همین دلیل هم موتو۳۶۰ پایین‌تر از رقبایش در جدول قرار می‌گیرد. 
 
۴- Asus ZenWatch
طراحی ساعت‌های هوشمند پس از عرضه اولین مدل‌ها دچار تغییرات گسترده‌ای شده و ساعت هوشمند ایسوس یکی از نمونه‌هایی است که با طراحی نسبتا مناسب جای خود را در لیست بهترین ساعت‌های هوشمند باز کرده است. البته این ساعت به اندازه ساعت Smartwatch3 سونی و g Watch R باتری قدرتمندی ندارد اما با سیستم عامل Android Wear امکانات قابل توجهی در این ساعت وجود دارد. 
 
۵- Pebble Steel
بهترین ساعت هوشمند غیر مجهز به سیستم عامل Android Wear قطعا همین ساعت است. صفحه نمایش این ساعت 26/1 اینچ از نوع LCD است. این ساعت با بندهای مختلف چرمی و استیل جذابیت‌های خاص خود را دارد تا سلایق مختلف را تحت پوشش قرار دهد. شما تمام ایمیل‌ها، پیام‌ها و پیغام‌های خود را می‌توانید توسط این ساعت دریافت کنید. قیمت این ساعت ۱۹۹ دلار است که مشابه قیمت بسیاری از ساعت‌های مبتنی بر Android Wear است. البته در این ساعت از مشکلات باتری مانند موتو ۳۶۰ خبری نیست.
 
۶- Pebble
این ساعت با یک صفحه نمایش 26/1 اینچی از نوع LCD با هر دو سیستم عامل iOS واندروید سازگار است و نکته مهم اینکه ضدآب است و می‌تواند تا عمق پنجاه متری در آب قرار گیرد. Pebble از باتری و مصرف انرژی خوبی برخوردار است به طوری که می‌تواند با یک بار شارژ تا هفت روز شارژ نگه دارد. هرچند این ساعت هوشمند در مقایسه با ساعت‌های شرکت‌هایی چون سونی و سامسونگ امکانات کمتری دارد اما به سبب سادگی کاربرد محبوب‌تر از آنها است. این ساعت مجهز به یک پردازنده از نوع ARM Cortex M3 و حسگرهایی چون سنجش نور محیط، قطب‌نما و شتاب‌سنج است. جنس بدنه این ساعت پلاستیکی است و صفحه نمایش آن پوشش ضد خش دارد. 
 
۷- Samsung Gear Live
سامسونگ با معرفی این ساعت به سومین شرکت استفاده کننده از سیستم عامل Android Wear  پیوست. سامسونگ این گوشی را ضدآب ساخت و در تابستان گذشته معرفی  کرد که شباهت‌های زیادی به ساعت هوشمند Gear 2 سامسونگ دارد . صفحه نمایش ۶۳/1 اینچی از نوع Super AMOLED و رزولوشن ۳۲۰ در ۳۲۰ پیکسل از ویژگی‌های این ساعت است. این ساعت به حسگر قلب مجهز شده و با باتری ۳۰۰ میلی آمپری و حافظه داخلی۴ گیگابایتی عرضه شده که نسبتا مشخصات خوبی برای یک ساعت هوشمند به شمار می‌رود. 
قیمت این ساعت هوشمند ۱۹۹ دلار اعلام شده و بلافاصله بعد از معرفی وارد بازار شد. 
 
۸- Sony SmartBand Talk
همان‌طور که از نام این محصول پیداست، شرکت سونی در این محصول ‌به قابلیت گفت‌وگو و برقراری تماس توجه داشته است‌. این مچ‌بند هوشمند نیاز‌های مربوط به تناسب اندام کاربر را برآورده می‌کند.
نسل دوم مچ‌بند هوشمند سونی میزانی را که شما می‌دوید، راه می‌روید یا حتی مقدار زمانی را که می‌خوابید تشخیص می‌دهد. این محصول ضد آب است و تا عمق یک و نیم متری در برابر نفوذ آب مقاوم است. صفحه نمایش 4/1 اینچی اسمارت باند سونی خمیده و با رزولوشن ۲۹۶ در ۱۲۸ پیکسل و ۱۹۲ پیکسل بر اینچ است. باتری این محصول هم تا سه روز شارژ نگه می‌دارد. پردازنده ۳۲ بیتی و حافظه فلش ۲ مگابایتی و همچنین پشتیبانی از بلوتوث نسخه ۴.۰ و NFC از دیگر ویژگی‌های این محصول است که با قیمت ۲۱۰ دلار در بازار عرضه شده است. 
 
۹- Huawei Watch
ساعت هواوی که با نمایشگر دایره‌ای شکل جزو ساعت‌های هوشمند زیبا به شمار می‌رود از یک صفحه نمایش 4/1 اینچی AMOLED بهره می‌برد. بدنه این ساعت از جنس استیل ضد زنگ ساخته شده است
ساعت هواوی یک سنسور اندازه‌گیری ضربان قلب، چهار گیگابایت حافظه داخلی، 512 مگابایت حافظه رم، سنسور تشخیص شش جهت و پردازنده کوالکام با کلاک پردازشی 2/1گیگاهرتز دارد. این ساعت که با بلوتوث تنها به گوشی‌های اندرویدی متصل می‌شود در سه رنگ طلایی، نقره‌ای و مشکی عرضه می‌شود.
 
۱۰- Mondaine Helvetica No. 1
شرکت Mondaine هم وارد عرصه رقابت با اپل واچ شده و ساعت هوشمند خود را با نام Mondaine Helvetica No. 1 معرفی کرده که ترکیبی از ساعت کلاسیک و مدرن است. با اینکه این ساعت به نمایشگر دیجیتالی مجهز نیست اما با بدنه‌ استیل مات و همچنین شیشه‌ای از جنس یاقوت کبود، توانسته خود را در میان محصولات با کیفیت و رده بالایی قرار دهد.  همان‌طور که از اسمش پیدا است، در آن از فونت Helvetica استفاده شده و از نظر ظاهری شبیه  به ساعت بزرگ‌ترین ایستگاه راه آهن سوئیس یا همان SBB است. 
اگرچه ظاهر این ساعت شبیه به ساعت‌های کلاسیک است، اما درست بالای عدد 6 دایره کوچکی از اعداد وجود دارد که چند قابلیت هوشمند این ساعت را به شکل آنالوگ نمایش می‌دهد. بخش هوشمند ساعت به پلت‌فرم MotionX مجهز شده و می‌تواند فعالیت‌ها و الگوی خواب شما را دنبال کند و اجازه می‌دهد کاربر در صورت به هم ریختن چرخه خوابش یک هشدار دریافت کند. همچنین کاربر می‌تواند با کمک یک مربی و برنامه منظم به وزن ایده‌آل خود دست یابد.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.