اپراتورها

تلفن همراه

March 21, 2015
11:43 شنبه، 1ام فروردینماه 1394
کد خبر: 68412

استاندارد و باند فرکانسی نسل پنجم تلفن همراه نهایی نشده است

مدیر گروه ارتباطات رادیویی پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات (مرکز تحقیقات مخابرات ایران) با اشاره به اینکه نسل پنجم شبکه تلفن همراه درمرحله تحقیقاتی است، گفت: هنوز هیچ استاندارد و باند فرکانسی برای این نسل نهایی نشده است.
سیدهاشم مداح حسینی افزود: مقرر شد در کنفرانس «WRC» در سال 2015 میلادی روی این موضوع بررسی کارشناسانه صورت گیرد و از سال 2016 استانداردسازی این فناوری آغاز می‌شود. وی با اشاره به اینکه این نسل از تلفن همراه زودتر از پنج سال آینده یعنی سال 2020 میلادی به بهره‌برداری نخواهد رسید، اظهار کرد: انجمن‌ها، مراکز پژوهشی و دانشگاهی در حال تحقیق و بررسی روی این فناوری جدید هستند تا شرایط را برای استفاده از این نسل فراهم کنند. مدیر گروه ارتباطات رادیویی پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات بیان کرد: برخی از شرکت‌های معتبر در حوزه تلفن همراه تحقیقاتی را در این زمینه آغاز کردند اما آنها به تنهایی نمی توانند این کار را به نتیجه برسانند. مداح حسینی ادامه داد: برای ورود نسل جدید فناوری و تجهیزات تلفن همراه به بازار مصرف باید استانداردسازی و تطبیق آن با نسل‌های قبلی صورت گیرد که عملیات این کار آغاز شده است.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.