اینترنت و شبکه

فناوری اطلاعات

March 21, 2015
18:05 شنبه، 1ام فروردینماه 1394
کد خبر: 68443

کمیته نمایندگان رسته اینترنت نصرهای استانی تشکیل شد

در پی ارایه درخواست نمایندگان رسته اینترنت سازمان‌های نصر 22 استان کشور، نشست نمایندگان اینترنت نظام‌های صنفی جهت بررسی شیوه انتخاب و معرفی اعضای جدید کمیسیون تخصصی اینترنت روز شنبه تشکیل شد که قرار است در اولین اقدام، این کمیسیون با احصای آرا و نظرات تخصصی این رسته، در مراحل باقی مانده از طرح بازبینی پروانه‌ها که از سوی سازمان تنظیم مقررات انجام می‌شود، در جهت رفع کاستی‌ها و ارایه پیشنهادات اصلاحی در این خصوص اقدام کند.
 
روابط عمومی نصر کشور- جامعه شرکت‌های ارایه‌دهنده خدمات اینترنت به دلیل مواجه با آخرین مراحل اجرای طرح بازبینی پروانه‌های کسب‌و‌کار این حوزه که توسط سازمان تنظیم مقررات در حال اجرا است، در مقطع بسیار سرنوشت‌سازی قرار گرفته است. این تغییرات به اندازه‌ای حایز اهمیت است که سرنوشت بیش از 12 سال فعالیت گذشته و نزدیک به 15 سال آتی بیش از 650 شرکت ارایه‌دهنده خدمات اینترنت کشور در گرو بازبینی صحیح و همه‌جانبه‌نگر رگولاتور به این بخش است. از سوی دیگر با توجه به اینکه وزارت ارتباطات طی دعوت چند ماه گذشته از سازمان نظام صنفی کشور جویای آرای تخصصی ذی‎نفعان حوزه خدمات ارتباطی و مشارکت آنها در ارایه نظرات در طرح بازبینی پروانه‌ها شده است، که این امر در نبود سامانه‌ای جهت مشارکت موثر آحاد این رسته در گستره ملی با چالش مواجه بوده است.  بر اساس این گزارش همزمان با شروع به‌کار دور جدید فعالیت سازمان نظام صنفی رایانه‌ای، ضرورت وجود ساختار و سازوکاری که امکان احصای آرا و نظرات و پیشنهادات رسته ارایه‌دهندگان خدمات اینترنتی کشور را به‌صورت فراگیر در گستره ملی فراهم سازد، بیش از پیش نمایان شده است. در این راستا تعدادی از اعضای هیات مدیره با همراهی اعضای کمیسیون‌اینترنت سازمان‌های نصر در بیش از 22 استان کشور با هدف توانمندسازی و متشکل کردن فعالان رسته اینترنت در سازمان نظام صنفی رایانه‌ای کشور، پیشنهاد تشکیل کمیته نمایندگان رسته اینترنت سازمان‌های نظام‌های صنفی و رایانه‌ای کشور را به شورای مرکزی سازمان ارایه کرد و خواهان به‌کارگیری سازوکار جدید تشکیل کمیسیون تخصصی اینترنت (ارایه‌دهندگان خدمات اینترنت و مخابرات) در سازمان نصر کشور، به‌‌عنوان عالی‌ترین مرجع ارایه نظرات تخصصی این رسته در گستره ملی شدند.  براساس طرح پیشنهادی که به تایید نمایندگان 18 استان حاضر در نشست رسید، تعداد اعضای کمیته نمایندگان رسته اینترنت سازمان‌های نصر کشور، 53 نفر از 31 استان کشور و تعداد اعضای کمیسیون تخصصی اینترنت (ارایه‌دهندگان خدمات اینترنت و مخابرات) مشتمل بر 7 نفر عضو اصلی و 3 نفر عضو علی‌البدل خواهد بود. در نشست مذکور پس از نزدیک به 4 ساعت بررسی ابعاد و جزییات طرح ارایه شده، نمایندگان نصرهای استانی سازوکار پیشنهادی را با رای قاطع تصویب کرده و سپس فرایند انتخاب اعضای کمیسیون تخصصی موضوع این طرح توسط نمایندگان حاضر در جلسه و بر اساس مفاد طرح مذکور آغاز و نتایج آن به شرح ذیل اعلام شد:
 اعضای اصلی منتخب استان‌ها (غیر از استان تهران) در کمیسیون تخصصی: کوروش بخشی کیادهی، حمیدرضا مهاجری، محمدعلی نیکسار، عبداله پاک‌سرشت و مرتضی افشار
اعضای علی‌البدل منتخب استان‌ها (غیر از استان تهران) در کمیسیون تخصصی: صادق ایزددوست (عضو علی‌البدل اول) محمد نامور (عضو علی‌البدل دوم)
بر اساس طرح ارایه و تصویب شده در نشست فوق در خصوص منتخبان استان تهران، مشتمل بر دو نفر عضو اصلی و یک نفر عضو علی‌البدل اعضای یادشده در کمیسیون تخصصی، براساس تصمیم سازمان نصر استان تهران در خصوص اعلام اسامی 3 نفر نمایندگان شرکت‌های دارای پروانه ارایه خدمات ارتباطی (PAP,PSTN,VOIP,ISP,ISDP) که عضو سازمان نصر تهران هستند، جهت عضویت در کمیسیون مذکور اقدام خواهد شد. 
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.