اینترنت و شبکه

فناوری اطلاعات

March 21, 2015
19:09 شنبه، 1ام فروردینماه 1394
کد خبر: 68449

درخواست جمهوریخواهان از کلینتون: ایمیل شخصی‌ات را تحویل بده

جان بوئنر نماینده بلندپایه جمهوریخواه مجلس نمایندگان آمریکا از هیلاری کلینتون خواست ایمیل شخصی خود را واگذار کند.
 
جان بوئنر نماینده بلندپایه جمهوریخواه مجلس نمایندگان آمریکا از هیلاری کلینتون نامزد احتمالی ریاست جمهوری آمریکا در انتخابات سال 2016 خواست که ایمیل شخصی خود را به یک شخص ثالث بی‌طرف تحویل دهد.
 
در پی انتشار گزارشهایی مبنی بر استفاده هیلاری کلینتون از ایمیل شخصی در دوران چهار ساله حضورش در وزارت امور خارجه آمریکا، وی با انتقادات زیادی مواجه شده است.
 
وزیر خارجه سابق آمریکا هفته قبل در تلاش برای فرونشاندن این جنجال گفت: وی از قانون تبعیت می‌کند و تمام مکاتبات ایمیلی رسمی خود شامل 30 هزار ایمیل را به وزارت خارجه تحویل داد.
 
اعتراف وی به اینکه ایمیل‌هایش در یک سرور خصوصی متعلق خانواده‌اش نگهداری می‌شود و پاک کردن 30 هزار ایمیل دیگر که بنا به تصور ‌وی شخصی بوده و به کار ارتباطی نداشته، انتقادات زیادی را در پی داشته و این تردید را ایجاد کرده که وی چیزی را از دید عموم مخفی کرده است.
 
بوئنر با اشاره به تحقیقات درباره حملات سال 2012 در لیبی که در آن چهار آمریکایی کشته شدند گفت: مردم آمریکا سزوار هستند تمام واقعیات را درباره بنغازی بدانند.
 
وی افزود: به همین دلیل بسیار مهم است که کلینتون سرور ایمیل شخصی خود را به یک شخص ثالث بی طرف تحویل دهد.
 
جمهوریخواهان، دولت باراک اوباما و به ویژه وزارت خارجه این کشور را به ناتوانی در تامین امنیت پرسنل آمریکا در لیبی متهم کرده اند.
 
دموکرات‌ها می‌گویند، در آستانه انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در سال 2016 جمهوریخواهان با هدف بهره برداری سیاسی درباره حادثه بنغازی صحبت می‌کنند.
 
بوئنر تاکید کرد کمیته‌های کنگره صرفا برای رسیدن به حقیقت درباره حادثه بنغازی تلاش می‌کنند و جمهوریخواهان قصد ضربه زدن به کلینتون را ندارند.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.