تلفن همراه

گوشی

March 23, 2015
13:43 دوشنبه، 3ام فروردینماه 1394
کد خبر: 68475

مشخصات سخت‌افزاری گوشی جدید و ارزان‌قیمت شیائومی فاش شد

مدیر اپراتور «چاینا موبایل» چین مشخصات سخت‌افزاری و تصویری از گوشی بعدی شیائومی را منتشر کرده است.
 
شیائومی شاید پرچمداران قدرتمندی چون Mi4 را در بازار داشته باشد، ولی گوشی‌های پایین‌رده بسیار پرفروشی هم دارد که به عنوان بازوی توانمند این شرکت در افزایش نفوذ برند شیائومی در بازارهای نوظهور به کار گرفته می‌شود.
 
آخرین گوشی ارزان‌قیمت شیائومی Redmi 2 بود که با قیمتی معادل 110 دلار آمریکا فروش خود را در چین و کشورهای اطراف آن آغاز کرده است. ولی شیائومی در این نقطه متوقف نمی‌شود و قیمت گوشی‌های پایین‌رده خود را همچنان پایین خواهد آورد.
 
 
یکی از مدیران «چاینا موبایل» (China Mobile) که به عنوان بزرگ‌ترین اپراتور مخابراتی دنیا شناخته می‌شود، دیروز در اکانت Weibo خود تصویر و جزئیات سخت افزاری گوشی پایین‌رده‌ی جدید شیائومی را منتشر کرده است.
 
بر اساس گفته‌های مدیر چاینا موبایل، گوشی آینده‌ی شیائومی دارای صفحه نمایشی 4.7 اینچی با رزولوشن 1280×720 پیکسل، پردازنده LCI LC1860C چهارهسته ای شرکت Lead Core چین (مبتنی بر معماری ARM)، یک گیگابایت رم، هشت گیگابایت حافظه داخلی، دوربین عقب 13 مگاپیکسلی (!)، دوربین جلوی 2 مگاپیکسل، اندروید 4.4.4، میکرو اس‌دی و پشتیبانی از ارتباطات 4G LTE Cat.4 با حداکثر سرعت 150Mbps است.
 
اما برای اطلاع از قیمت این گوشی باید به گفته‌های «لی جون»، مدیرعامل شیائومی مراجعه کنیم. وی مدتی قبل گفته بود که شیائومی فعلا برنامه ای برای انتشار یک گوشی 64 دلاری ندارد؛ بنابراین حداقل میتوان انتظار یک گوشی زیر 100 دلار را داشت.
 
نام و تاریخ محصول جدید شیائومی مشخص نیست.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.