امنیت

فناوری اطلاعات

March 26, 2015
11:38 پنجشنبه، 6ام فروردینماه 1394
کد خبر: 68497

شکست همه مرورگرهای اینترنتی از هکرها

اگرچه برخی شرکت های فناوری مدعی طراحی مرورگرهای اینترنتی کاملا ایمن هستند، اما هکرهای حرفه ای خلاف این ادعا را به اثبات رسانده اند.
محققانی که در رقابت هکری Pwn2Own شرکت کرده اند موفق شدند کدهای مخرب خود را از راه دور بر روی چهار مرورگر مشهور و پرکاربرد اینترنتی یعنی IE، سافاری، فایرفاکس و کروم اجرا کنند، آنها همچنین موفق به هک کردن دو برنامه پرکاربرد در محیط مرورگرها یعنی آدوب ریدر و پلاگین های فلاش پلیر شدند.
 
یکی از این هکرهای مشهور کره ای JungHoon Lee است که اواخر هفته گذشته توانست علاوه بر نسخه های ویندوزی Internet Explorer 11 و Chrome نسخه سازگار با مک مرورگر سافاری را نیز هک کند.
 
وی جایزه 250 هزار دلاری این رقابت را هم به خود اختصاص داد. این بالاترین رقمی است که یک هکر در طول این رقابت ها به خود اختصاص داده است.
 
از این رقم 75 هزار دلار جایزه هک کردن کروم، 25 هزار دلار جایزه کیفیت بالای هک، 10 هزار دلار جایزه هک کردن نسخه بتا، 65 هزار دلار جایزه هک کردن مرورگر مایکروسافت و 50 هزار دلار جایزه هک کردن سافاری بوده است.
 
رقابت هکری Pwn2Own همه ساله در قالب بخشی از کنفرانس امنیتی CanSecWest در شهر ونکوور کانادا برگزار می شود و شرکت اچ پی پشتیبان مالی آن است. امسال محققان و هکرها برای هک کردن نسخه های 64 بیتی چهار مرورگر برتر اینترنتی رقابت کردند و ثابت کردند که همه آنها آسیب پذیر هستند.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.