بانکداری و پرداخت الکترونیک

تجارت الکترونیک

فناوری اطلاعات

March 28, 2015
15:52 شنبه، 8ام فروردینماه 1394
کد خبر: 68526

مدیرعامل پست بانک خبر داد: تجهیز دفاتر خدماتی به سامانه کربانکینگ/ خدمات آنلاین به روستاییان

مدیرعامل پست بانک گفت: دفاترخدمات بانکی این بانک مجهز به سامانه یکپارچه بانکی (Core banking) شد که به صورت لحظه‌ای (Online) تمامی خدمات پولی و بانکی را به روستائیان در سراسر کشور ارائه می‌کند.
محمود حسن زاده بر حضور پست بانک در روستاها تاکید کرد و گفت: ۵۵درصد منابع این بانک به روستاها اختصاص دارد. همچنین ۳۲درصد از سهم ۳۵درصدی حضور بانک در روستاها مختص پست بانک ایران است و حتی یارانه نقدی ۹۲ درصد روستائیان نیز توسط این بانک پرداخت می‌شود.
 
وی بر چابک‌سازی و کوچک‌سازی واحدهای ستادی، کاهش مطالبات معوق، ایجاد پویائی و تحرک سازمانی تاکید کرد و افزود: افزایش ۴۷۶ درصدی سرمایه بانک از مهمترین اقدامات پست بانک ایران در سال ۹۳بوده است.
 
حسن زاده بر نقش اشتغا‌ل‌زائی پایدار پست بانک تاکید کرد و افزود: درحال حاضر علاوه بر شعب، دفاترخدمات بانکی این بانک نیز مجهز به سامانه یکپارچه بانکی (Core banking) شده است که به صورت لحظه‌ای(Online) تمامی خدمات پولی و بانکی را به روستائیان در سراسر کشور ارائه می‌کند.
 
وی با اشاره به اینکه این بانک در مسیر گسترده‌ترین، در دسترس‌ترین و بزرگترین خرده‌بانکداری کشور حرکت می کند؛ افزود: پست بانک ایران درتلاش است تا خدمات متنوع بانکداری جهت توسعه کسب و کارهای کوچک و متوسط به ویژه در مناطق کمتر توسعه‌یافته روستائی را ارائه کند.
 
مدیرعامل پست بانک برنقش این بانک به عنوان بازوی اجرای سیاست‌های حاکمیتی در حوزه مالی و بانکی در وزارت ارتباطات تاکید کردو افزود: با توجه به تکلیف وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات در برنامه پنجم توسعه کشور، وظیفه پست بانک، توسعه بخش خرده‌بانکداری در دفاتر ICT روستائی است؛ همچنین گسترش خدمات پولی و مالی در شهرها و روستاهای کشور و کمک به توسعه سیستم بانکی از اهداف این بانک است و پرداخت تسهیلات اشتغال‌زائی، انجام نمایندگی درپرداخت و دریافت ناشی از مبادلات تجاری، کمک به کاهش مسافرت‌های شهری و روستائی و هزینه‌های آنان در دستور کار قرار دارد.
 
وی کمک به توسعه فناوری اطلاعات و ارتباطات (ICT) کشور و توسعه خدمات مالی خرد را ضروری خواند و ادامه داد: سه محور اصلی پاسخ به خریدهای غیرحضوری مردم، پست، اینترنت و پست بانک است که در این میان شبکه پستی نقش بسیار مهم و تعیین‌کننده‌ای جهت توزیع درخواست‌های آنان دارد.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.