اپراتورها

تلفن همراه

April 5, 2015
9:57 یکشنبه، 16ام فروردینماه 1394
کد خبر: 68636

چه سیم‌کارت‌هایی در دست مردم است؟

مروری بر آمارهای رسمی گویای آن است که همچنان حدود نیمی از سیم‌کارتهای واگذار شده کشور حالت غیرفعال دارند و در این میان بیش از سه میلیون سیم کارت دائمی همراه اول نیز حالت فعال نشده دارند.
 
براساس آماری که از سوی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات اعلام شده تا پایان شهریورماه 1393 از لحاظ خطوط واگذار شده بیشترین واگذاری مربوط به ایرانسل بوده اما از لحاظ سیم کارتهای فعال، شرکت ارتباطات سیار یا همراه اول آمار بالاتری را به خود اختصاص داده و در این میان اپراتور تازه‌کاری مانند رایتل سهم اندکی از بازار را در اختیار دارد.
 
طبق آمارهای اعلام شده تا پایان شهریورماه سال گذشته شرکت ارتباطات سیار بالغ بر 59 میلیون و 229 هزار سیم‌کارت واگذار کرده که از میان این سیم‌کارت‌ها حدود 38 میلیون و 703 هزار سیم‌کارت در حالت فعال به سر می‌برند و مابقی آنها فعال نیستند.
 
اما اپراتور دوم یا ایرانسل در بازار بیش از 67 میلیون و 923 هزار سیم‌کارت واگذار کرده که از میان این سیم‌کارت‌های واگذار شده 26 میلیون و 375 هزار سیم‌کارت در حالت فعال قرار دارد.
 
رایتل نیز تا پایان این بازه زمانی، دو میلیون و 465 هزار سیم‌کارت واگذار کرده که البته از میان سیم‌کارت‌های واگذار شده اپراتور سوم هم یک میلیون و 726 هزار سیم‌کارت به حالت فعال درآمده‌اند.
 
براساس این آمارها اگر درصد سیم‌کارت‌های فعال اپراتورها را در نظر بگیریم در حال حاضر 58.94 درصد سهم بازار همراه به اپراتور اول یا همراه اول می‌رسد و 39.48 درصد نیز به مشترکان ایرانسل تعلق دارد. در این میان 2.58 درصد هم به مشترکان رایتل مربوط می‌شود.
 
***سهم بازار از سیم کارتهای دائمی و اعتباری
 
اما در میان سیم‌کارت‌های همراه اول تعداد سیم‌کارت‌های واگذار شده دائمی 17 میلیون و 175 هزار و 524 سیم کارت است که در برابر آن 42 میلیون و 53 هزار و 574 سیم‌کارت اعتباری نیز از سوی این اپراتور واگذار شده است.
 
همچنین در بین سیم کارتهای دائمی همراه اول تا تاریخ اعلام شده بیش از 14/2 میلیون آنها به حالت فعال درآمده و از سیم کارت های اعتباری همراه اول نیز 24/4 میلیون آنها فعال هستند.
 
این آمار در اپراتور دوم نیز بدین گونه است که تعداد سیم ‌کارت‌های واگذار شده دائمی ایرانسل 905 هزار و 207 سیم‌کارت بوده و بیش از 90 درصد سهم بازار این اپراتور به سیم‌کارت‌های اعتباری اختصاص یافته است.
 
براین اساس تاکنون تعداد سیم‌کارت‌های واگذار شده اعتباری ایرانسل 67 میلیون و 17 هزار و 831 سیم‌کارت بوده که در مجموع از میان این سیم کارتها 26/3 میلیون از آنها به حالت فعال درآمده اند.
 
اپراتور سوم نیز به تفکیک نوع سیم کارت 110 هزار و 952 شماره دائمی واگذار کرده و دو میلیون و 33 هزار و 646 خط اعتباری و 321 هزار و 149 سیم‌کارت دیتا در بازار عرضه کرده است.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.