تلفن همراه

گوشی

April 6, 2015
10:08 دوشنبه، 17ام فروردینماه 1394
کد خبر: 68674

احتمال حل مشکل 533 میلیون دلاری اپل به کمک سامسونگ

شرکت سامسونگ ممکن است به اپل کمک کند تا از پرداخت یک جریمه 533 میلیون دلاری به علت حکم دادگاه رهایی یابد.
بر اساس حکم هیات منصفه دادگاهی در آمریکا در ماه فوریه، اپل به علت نقض حق اختراع ثبت شده شرکت Smartflash LLC در تگزاس موظف به پرداخت این رقم شده است.
سامسونگ که در هفته گذشته به علت مشابهی مورد پیگرد قضایی قرار گرفته بود سرانجام موفق شد مقامات گولاتوری در ایالات متحده را قانع کند تا موضوع را در ارتباط با دو حق اختراع ثبت شده شرکت Smartflash مورد بررسی مجدد قرار دهند.
 
اگر نتیجه این بررسی مجدد در اداره ثبت علائم تجاری و حق اختراعات آمریکا به نفع سامسونگ تمام شود، اپل نیز از این موضوع سود خواهد برد و از پرداخت 533 میلیون دلار به شرکت تگزاسی معاف می شود.
 
اپل چهار سال است که در چهار قاره جهان درگیر این منازعه حقوقی است و هنوز موفق به حل و فصل آن نگردیده است. حق اختراعاتی که Smartflash‌به نام خود ثبت کرده مربوط به روش های کنترل دسترسی به داده های دیجیتال از طریق سیستم های پرداخت است. ثبت اختراع  مذکور در سال 2002 و به منظور جلوگیری از نقض حقوق مالکیت معنوی تولیدکنندگان آثار فرهنگی و موسیقی انجام شده است.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.