سخت‌افزار

فناوری اطلاعات

April 7, 2015
9:51 سه شنبه، 18ام فروردینماه 1394
کد خبر: 68715

نابسامانی بازار کامپیوتر تا پایان فروردین/ قیمتها ثابت است

رئیس اتحادیه رایانه با اشاره به تاثیر مذاکرات لوزان بر بازار کامپیوتر و اقلام دیجیتال گفت: با وجود تکاپوی به وجود آمده در این بازار، اما قیمت کالاهای کامپیوتری نسبت به قبل عید نوروز، ثابت مانده است.
سید مهدی میرمهدی در گفتگو با مهر با تاکید بر اینکه تغییری در قیمت کالاهای کامپیوتری طی چند روز اخیر ایجاد نشده است اظهار داشت: بازار کامپیوتر قبل از سال جدید و در روزهای منتهی به پایان اسفندماه سال 93 بسیار راکد بود و مشتریان اندکی برای خرید کالاهای دیجیتالی به بازار مراجعه کردند و این بازار رونق شب عید را مانند سالهای گذشته نداشت.
 
وی با اشاره به تعطیلی بازار کامپیوتر در نیمه اول فروردین، تصریح کرد: بازار خرید و فروش کامپیوتر و سایر کالاهای دیجیتالی تا پایان فروردین ماه نابسامان بوده و پیش بینی می شود این بازار از نیمه اول اردیبهشت به تکاپو بیافتد.
 
رئیس اتحادیه فناوران رایانه با بیان اینکه به دلیل مذاکرات ممکن است مصرف کننده برای خرید کالاهای خارجی از جمله کالاهای کامپیوتری دست نگه دارد، گفت: ممکن است در آینده قیمت دلار کاهش یابد و به طور قطع این کاهش قیمت، می تواند در قیمت کالاهای کامپیوتری که اغلب آن وارداتی است تاثیر بگذارد اما این حدس و گمان در قیمتهای فعلی این کالاها تاثیری نداشته و قیمت کالاهای دیجیتالی ثابت است.
 
وی اضافه کرد: اتحادیه صنف رایانه به اعضای این صنف اعلام کرده که به هیچ عنوان حق افزایش قیمت و یا کاهش قیمت را نداشته و حق این را نیز نخواهند داشت که کالایی را نفروشند و در انتظار تغییر قیمتها بمانند.
 
میرمهدی افزود: در صورت کاهش نرخ دلار نیز، تمامی فروشندگان و واردکنندگان موظف هستند به قیمت روز دلار و حتی با ضرر، اجناس خود را به فروش برسانند.
 
وی گفت: اتحادیه صنف رایانه، نظارت سختی در این زمینه خواهد داشت تا فروشندگان کالا را به قیمت روز به فروش برسانند. 
 
رئیس اتحادیه فناوران رایانه گفت: امکان شکایت از صنف رایانه، در سایت اینترنتی این اتحادیه به نشانی www.itunion.ir فراهم شده است و مشتریان از هر واحد صنفی شکایت داشته باشند می توانند به صورت مستقیم با تلفن ثابت 88920926 و یا با نشانی اینترنتی اتحادیه تماس بگیرند.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.