اینترنت و شبکه

فناوری اطلاعات

April 10, 2015
22:27 جمعه، 21ام فروردینماه 1394
کد خبر: 68797

توسعه ADSL بخاطر عدم همکاری مخابرات متوقف شد

shanesaz1.Jpeg

رییس هیات مدیره گروه شرکت‌های شاتل از توقف توسعه و واگذاری سرویس اینترنت ADSL در نتیجه همکاری نکردن شرکت مخابرات ایران با شرکت‌های اینترنتی خبر داد.
 
محمدحسن شانه‌ساززاده در سمینار سیاست‌ها، برنامه‌ها و انتظارات از بخش فاوا که از سوی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات برگزار شد، افزود: باتوجه به جلسات متعددی که با شرکت مخابرات ایران برگزار شد، هنوز توافقی حاصل نشده، مشکلات حل نشده باقی مانده‌اند و توسعه فضای کمی و کیفی روی ADSL تقریبا متوقف است.
وی اظهار داشت: درحالی که توسعه ADSL متوقف است اما نسبت به سال‌های گذشته حجم ترافیک شبکه‌مان سه برابر شده است.
 
شانه‌ساززاده از وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات خواست تا زودتر تکلیف واگذاری فرکانس فناوری TD-LTE مشخص شده و نقش شرکت‌های FCP نیز در این حوزه مشخص شود.
 
وی از تشکیل کنسرسیومی با سرمایه ۱۰ هزار میلیارد ریالی توسط تعدادی از شرکت‌های موفق اینترنتی خبر داد و افزود: با تشکیل این کنسرسیوم که در پروژه‌های مختلف و انتقال آماده سرمایه‌گذاری است، به وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات اطمینان می‌دهیم یک شبکه انتقال در کلان شهرها ایجاد خواهد شد و با یک دهم قیمت فعلی به شرکت‌های اینترنتی سرویس ارایه خواهد داد.
 
رییس هیات مدیره گروه شرکت‌های شاتل یکی از درخواست‌های اساسی را ایجاد کمیته راهبری فنی در حوزه فاوا عنوان کرد و گفت: در بخش خصوصی درباره وضعیت دو سه سال آینده کسب و کار خود بلاتکلیف هستیم و نقشه راه مشخصی نداریم. با تشکیل این کمیته و عضویت تمامی دست‌اندرکاران و سرمایه‌گذاران حوزه فاوا نسبت به تدوین نقشه راه اقدام شود.
 
وی با تاکید بر کمک وزارت ارتباطات به ایجاد فضای رقابتی و مشارکت دادن بخش خصوصی واقعی در حوزه فاوا و حرکت رگولاتوری به سوی نسل‌های جدید، افزود: ثبات و پایداری قوانین در کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات، امنیت سرمایه‌گذاری به سرمایه‌گذاران می‌دهد و منتج به توسعه اقتصادی خواهد شد.
شانه‌ساززاده ار مهمترین دستاوردهای سال ۹۳ در حوزه زیرساخت ارتباطی کشور را بهبود قابل ملاحظه کیفیت ارتباطات عنوان کرد و گفت: این درحالی است که تا پیش از سال ۹۳ شرکت‌های اینترنتی روزانه با قطعی‌های متعدد مواجه بودند و با بهبود شرایط اختلالات به صورت مقطعی و اندک است.
 
وی افزود: در زمینه ظرفیت اینترنت در شبکه انتقال نیز تا پیش از سال ۹۳ در صف‌های شش هفت ماهه منتظر افزایش ظرفیت بودیم اما اکنون تقریبا تامین نیازها به روز شده و مشکلی در این زمینه نداریم.
 
شانه‌ساززاده، اقدام شرکت ارتباطات زیرساخت برای جلوگیری از قاچاق تماس‌های تلفنی را گامی هوشمندانه و گسترده توصیف کرد و گفت: از اول فروردین ماه سال ۹۴ تقریبا مسیرهای قاچاق بسته شد و به دنبال آن انتقال ترافیک‌های رسمی افزایش یافت که علاوه بر دستاوردهای امنیتی، قیمت VoIP در ایران را که در مقایسه با کشورهای همسایه بسیار پایین بود، به مرز استاندارد رساند و زمینه قاچاق مکالمات نیز از بین رفت.
وی، مشارکت بخش خصوصی در تصمیم‌گیری و تصمیم‌سازی‌های کمیسیون تنظیم مقررات و افزایش اقتدار سازمان تنظیم مقررات در حوزه‌های مختلف را از مهمترین اقدامات رگولاتوری در سال ۹۳ عنوان کرد.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.